پرویز یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیب صعودی این ویروس همچنان ادامه دارد و  ظرف ۱۵ روز آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مردم ، رسانه ها، علما و روحانیون و سایر اصحاب فرهنگ و هنر و دانشگاه ها باید همچنان با عزمی راسخ تر از گذشته دانشگاه علوم پزشکی و سایر متولیان امر را برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم در رعایت مسایل بهداشتی یاری دهند.

یزدان پناه یادآور شد: بر اساس تصمیم استاندار هم اینک  چندین مسیر اصلی از جمله جاده یاسوج – اصفهان، یاسوج _ شیراز و یاسوج به بهبهان تا اطلاع ثانوی بسته شده است .

وی ادامه داد: همچنین تمامی اماکن عمومی، رستوران ها، مکان های تفریحی و گردشگری تعطیل شده اند و استان کهگیلویه وبویراحمد بنا به تصمیم ستاد مدیریت کرونا هیچ گونه پذیریشی برای ایام نوروز امسال نخواهند داشت.

 یزدان پناه تاکید کرد که مبادی ورودی استان همچنان با قوت و جدیت تمام کنترل و بازرسی می شود و هر مسافری که از استان های درگیر این ویروس به استان سفر می کنند در اسرع وقت مورد ازمایش و تست کرونا قرار می گیرند.

وی یاداور شد: البته با توجه به اینکه شیب صعودی بیماری آغاز شده و احتمال اینکه بیمارستان جلیل شهر یاسوج جوابگوی بیماران نباشد با برنامه ریزی انجام شده  بیمارستان های دیگر استان در برخی مراکز شهرستان را برای پذیرش مجهز خواهیم کرد.

یزدانپناه افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این روزها این است که مردم را باید آموزش بهداشتی دهیم و لذا باید مساجد ، و مکانهای عمومی از جمله  دستشویی ها و معابر شهری باید با جدیت تمام گندزدایی شوند ،

وی با اشاره به لزوم حذف جلسات غیر ضرور در استان نیز گفت : بدون شک رعایت نکردن در ورود و خروج ادارات و حضور برخی افراد مشکوک ومبتلا به کرونا در جلسات خود می تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد.

یزدانپناه یاداور شد: بر اساس تحقیقات انجام شده شیب صعودی این ویروس حتی تا ۱۵ فروردین سال اینده نیز پیش بینی شده است.

وی افزود : اکنون سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی فعال است و شهروندان می توانند با تماس با این سامانه پاسخ سوالات خود در خصوص ویروس کرونا را دریافت کنند.

یزدانپناه با اشاره به تعطیلات طولانی این روزها گفت : خطر اصلی که استان را تهدید می کند ، ورود کهگیلویه و بویراحمدی های ساکن در استان های دیگر است که احتمال شیوع بیماری در استان را افزایش می دهد.

وی گفت : باید افراد ورودی به استان را کنترل و مدیریت کنیم که البته رعایت همین مسائل باعث شده است که استان در کنترل شیوه کرونا عملکرد خوبی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.