فرشاد رستمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ضدعفونی معابر و مکان های عمومی باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا بر اثر تماس منتقل می شود کار پاکسازی  و ضدعفونی ساختمان اداری و آموزشی باشت نیز انجام شد ه است.

وی بیان کرد:مردم این شهرستان با کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده مواجه هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت تاکید کرد: تاکنون تعداد محدودی ماسک برای استفاده کارکنان مراکز درمانی و افزاد آسیب پذیر و الکل برای مصرف مکان های پرتردد اداری این شهرستان توزیع شده اما باید برای مصرف مردم چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: هماهنگی های لازم با فرماندار باشت انجام شده تا برای تامین اقلام بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان پیگیری های لازم انجام شود.

فرماندار باشت نیز در این آئین گفت: موردی مشکوکی از بیماری کرونا تاکنون در این شهرستان مشاهده نشده است.

سید مسعود حسینی افزود: تست کرونای چند نفر در باشت که از استان قم به این شهرستان سفر کرده اند منفی اعلام شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای لغو برنامه های عمومی فرهنگی یا نمایشگاهی در باشت انجام شده است و همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با شبکه بهداشت برای پیشگیری از این بیماری هستند.

براساس آخرین آمار که روز شنبه (دهم اسفند) منتشر شده است ۵۹۳نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۳ نفر مبتلا و ۱۲۳نفر بهبود یافته اند.

کرونا">ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.