در این آئین جوانان در حالی که کفن پوشیده بودند برای مالک اشتر زمان بر سر و سینه زدند.

این آئین که همراه با دمام زنی و اشعاری به گویش محلی برگزار شد شهروندان در غم هجران سردار جاج قاسم سلیمانی اشک عزا و ماتم ریختند.

جوانان کفت پوش در این آئین گفتند: کفن پوشیده ایم که بگوییم برای انتقام خون سردار دل ها آماده ایم.

این جوانان که همچون دیگر شهروندان ایرانی داغدار سردار آسمانی شده خود هستند می گویند: هر چند شهادت آرزوی دیرینه سردار قاسم سلیمانی بود اما غم هجران فرمانده لایق و تلاشگری که راه کربلا را امن کرد و زندگی سوری ها  را سامان بخشید بسیار سنگین و تحملش دشوار است.

این جوانان معتقد هستند: بزرگ مردی که پیکرش در شهرهای مذهبی کربلا،نجف،کاظمین ،مشهد و استان های خوزستان،تهران  ووو ساعت های بر فراز دست های مردم در میان ناله و شیون زنان و مردان ایران زمین تشییع می شود به راستی که سربلند دنیا و آخرت است.

جوانان گچسارانی می گویند: سردار دل ها بیش از چهل سال برای امنیت کشورمان ساعتی آسایش نداشت و به راستی که اخلاص،شجاعت و غیرت او مثال زدنی و سبب محبوبیتش شد.

همایش بزرگ سوگواری سردار سرافراز قاسم سلیمانی امروز دوشنبه در گلزار شهدای شهر دوگنبدان نیز برگزار می شود.

همچنینقرار است فردا سه شنبه هفدهم دی ماه آئین تشییع نمادین سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شود.

امام جمعه شهر دوگنبدان در این باره می گوید: وداع تاریخی مسلمانان ایرانی و غیر ایرانی  در شهرهای ایران و عراق اوج تجلی عشق و ارادت مردم به سردار حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: امروز به برکت خون این خدمتگذار صدیق همه مردم ایران از گروه های سیاسی،مسئولان و سایر شهروندان همصدا شده اند.

وی بیان کرد: به شهادت رساندن سردار سلیمانی و یارانش اقدامی تروریستی و محکوم است.

وی تاکید کردند: انجام این اقدام تروریستی نشانه عمق دشمنان با نظامی جمهوری  اسلامی ایران است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.