قباد مبشری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای تهیه این تعداد سبد غذایی ۱۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: سبدهای غذایی توزیع شده بین کودکان کمتر از پنج سال کهگیلویه و بویراحمد شامل مواد پروتئینی، لبنیات، حبوبات، برنج و روغن بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توزیع سبد غذایی بین کودکان کمتر از پنج سال این استان در قالب طرح «همسفره» و به همت کمیته امداد استان انجام شد.

مبشری عنوان کرد: هدف از این اقدام مهم رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ابراز داشت: کودکان کمتر از پنج سال کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل تغذیه نامناسب دچار اختلال در رشد هستند از طریق مراکز بهداشت این استان شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان معرفی می‌ شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودکان کمتر از پنج سال این استان که زیر پوشش دریافت سبد غذایی هستند در فاصله زمانی ۶ ‌ماهه پایش می شوند. 

مبشری اظهار داشت: این کودکان در صورت بهبودی از چرخه دریافت سبد غذایی خارج شده و کودکان دیگری جایگزین آنها می شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح «همسفره» تأمین سبد غذایی برای مادران باردار و شیرده این استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس از ابتدای امسال تاکنون سبد غذایی بین ۴۳ مادر باردار و شیرده استان و با اعتبار ۱۸۵ میلیون ریال توزیع شده است.

مبشری عنوان کرد: هدف از چنین اقدامی جلوگیری از تولد کودکان دچار سوء تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ابراز داشت: نیکوکاران بومی و غیربومی و مردم کهگیلویه و بویراحمد می ‌توانند برای شرکت در طرح «همسفره» و کمک به کودکان کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه این استان به سایت ملی طرح «همسفره» به نشانی اینترنتی http://hamsofreh.ir مراجعه کنند. 

افزون بر ۱۰۶ هزار نفر در قالب ۴۳ هزار و ۳۲۱ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.