سید آیت افشار مهر روز چهارشنبه در بازدید از مرکز حرفه آموزی دخترانه پویا در گچساران افزود: دفاتر توانبخشی مراقبتی و شبانه روزی بیماران روانی زن و مرد، نگهداری کودکان ذهنی زیر ۱۴ سال و نگهداری ذهنی بالای ۱۴ سال از جمله این مراکز هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد مراکز خدماتی ۶ مرکز در شهرستان گچساران وجود دارد که به بیش از یکهزار و ۲۷۷ معلول خدمات ارائه می دهند.

افشار مهر ابراز کرد: توانمند سازی معلولان برای تأمین ابزارهای پزشکی و توانپزشکی از قبیل سمعک، ویلچر، عصا و تشک  از مهمترین حمایت‌های دولت از معلولان است.

وی ادامه داد: این مراکز خدماتی معلولین شامل مرکز حرفه آموزی پویا، آموزشی ذهنی  بهبود، اعصاب و روان، حرفه آموزی پسرانه ذهنی، مرکز شبانه روزی پسرانه امام هادی و اوتیسم است.

افشار مهر تصریح کرد: بیش از ۳۴ معلول ذهنی دختر هم اکنون در مرکز آموزشی دخترانه بالای ۱۴ سال پویا گچساران به حرفه آموزی مشغول هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه توان بخشی ۱۰ مرکز شبانه روزی، ۱۸ مرکز روزانه شامل نگهداری سالمندان، اعصاب و روان، نگهداری عقب مانده‌های ذهنی در کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس اداره بهزستی گچساران نیز در این زمینه گفت: مشارکت خیرین و موسسه‌های مردم نهاد در ارتقا سلامت اجتماعی، توانمندسازی افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب قابل تقدیر است و تاکنون عملکرد مثبتی در این حوزه داشته است.

سید مهران کشاورز افزود: هم اکنون ۳۳  دختر معلول کم توان ذهنی در کلاس های آموزشی این مرکز آموزش های قالی بافی، گلیم بافی، گلدوزی، عروسک سازی و خیاطی را فرا می گیرند.

وی ابراز کرد: مرکز حرفه آموزی معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال گچساران از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

کشاورز افزود: مرکز معلولان ذهنی با هدف توانمند سازی معلولان و اشتغالزایی این قشر در سال ۹۶ تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: مرکز معلولان ذهنی گچساران ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را دارد که تاکنون ۳۳ نفر در کلاس های آموزشی این مرکز شرکت کرده اند.

کشاورز هدف از راه اندازی مرکز حرفه آموزی را ارتقا توانایی ها و توانمندی های این قشر عنوان کرد و گقت: معلولان با فرا گیری این آموزشها ضمن سرگرمی، درآمدی نیز از محل فروش آثار ساخته دست خود کسب می کنند.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که بیش از ۱۲۷۷ نفر معلول زیر پوشش بهزستی این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.