به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اقدام های مطلوبی در زمینه گسترش روزافزون مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در کشور انجام شده اما در این استان تلاش چندانی از سوی متولیان امر مشاهده نمی شود.

وی افزود: برنامه ملی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات به تازگی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دولت ارائه و پس از تصویب به استان ها ابلاغ شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این برنامه ملی فرصت ارزنده ای برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و سرمایه گذاری در استان است که باید استفاده بهینه ای از آن کرد.

کلانتری عنوان کرد: ظرفیت ها و قابلیت های مهمی در زمینه مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و باید علاوه بر اطلاع رسانی گسترده به افراد متقاضی آموزش های لازم را نیز به آنان ارائه داد.

وی ابراز داشت: نشستی تا ۱۰ روز آینده با حضور مشاور سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه در یاسوج برگزار و بررسی ها و اصلاحات لازم در مورد این سند انجام شود.

کلانتری گفت: این سند پس از اصلاح و رفع ایرادها در نشست آینده شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به تصویب نهایی می رسد.

وی اظهار داشت: میزان انحراف در طرح های اشتغال روستایی بالای ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲ درصد است که انتظار می رود این رقم نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مراجعه زیادی به بانک توسعه تعاون و پست بانک استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در بخش کشاورزی می شود در حالی که این ۲ بانک با کمبود منابع مالی مواجه هستند.

حسن نوروزی اظهار داشت: مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع این مشکل مکاتبه ای با وزارتخانه خود داشته اند.

وی افزود: مقرر شد که از اعتبارات حوزه اشتغال روستایی بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مبالغ مورد نیاز به این ۲ بانک پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند توسعه صادرات غیرنفتی این استان از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در حال تهیه و تدوین است.

نوروزی عنوان کرد: این سند حاوی راهبردها، سیاست ها، مزیت های نسبی، ظرفیت ها و دیگر جزئیات مربوط به حوزه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد بوده و در مراحل پایانی تهیه و تدوین است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک هزار و ۲۱۴ طرح اشتغالزایی استان تا پایان شهریورماه امسال از سوی کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفته که یک هزار و ۱۰ مورد از آنها تسهیلات دریافت کرده اند.

آیت الله ارمغانی اظهار داشت: ۴۸۵ مورد از مجموع این یک هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد نیروهای جدید خود را بیمه کرده اند.

وی افزود: ۱۶۳ مورد از این یک هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال بوده که به ۷۳ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.