حسن نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال از مجموع ۴۷ طرح پیشنهادی استان ، ۱۷ مورد ان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف و بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۴ طرح مهم و حیاتی این استان جزء طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شدند که بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آنها به استان ابلاغ شد.

نوروزی تصریح کرد: از این تعداد، چهار پروژه تکمیل ایستگاه پمپاژ باباکلان، تکمیل سد خاکی ایلی‌آباد بهمئی، تکمیل سد خاکی کوهبرد کهگیلویه و توسعه پرورش ماهیان سردابی به میزان ۴۰۰ تن در حوزه جهاد کشاورزی است.

وی  احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ کمربندی یاسوج در باند دوم بابامیدان - یاسوج - سمیرم ، دوراهی تنگاری به سمیرم، کیلومتر پنج تا ۱۶.۵ محور یاسوج - سی‌سخت  و بهسازی و احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ پروژه تعریض محور گچساران - بی‌بی‌حکیمه- رگ‌سفید اعلام کرد و گفت: این طرحها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان باید اجرا شود.

نوروزی تصریح کرد:  سه پروژه اقتصاد مقاومتی  پتروشیمی گچساران، تولید لوله‌های بدون درز وطرح آب معدنی نیز از سوی اداره‌کل صنعت و معدن استان باید اجرا شود.

وی کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح سه هزارو ۲۵۶ هکتار را یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تاکنون ۱۸ درصد از این طرح اجرا شده است.

نوروزی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب شهرهای دهدشت، دوگنبدان، مادوان و یاسوج را از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی باید ۲۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب این شهرها تعویض و نوسازی شود.

وی اضافه کرد: اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی گچساران و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک نیز از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید از سوی شرکت گاز استان انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.