به گزارش ایرنا، براتعلی صالحی روز دوشنبه در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی شهرستان های گچساران و باشت افزود: این تعداد پرونده با بیش از سه میلیارد و ۴۲ میلیون ریال جریمه نقدی مختومه شد.

وی بیان کرد: ۶۵۴ پرونده متخلف امسال به تعزیرات حکومتی گچساران وارد شد.
صالحی ابراز کرد: ۷۱ فقره پرونده قاچاق کالا از سوی فرماندهی انتظامی امسال به تعزیرات حکومتی گچساران ارجاع که ۱۰۰ درصد معادل ۷۱ فقره پس از تعیین یک میلیارد و ۷۰۳میلیون ریال جریمه مختومه شد.
وی عنوان کرد بخش اعظم کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان را مواد سوختی، آشامیدنی، لوازم خانگی، پوشاک و مواد غذایی تشکیل می‌دهد.
صالحی اظهار داشت: در این مدت بیش از ۵۴۴ پرونده مربوط به بازاریان متخلف گچساران و باشت از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران به تعزیرات حکومتی ارسال و پس از تعیین جریمه نقدی بر اساس نوع و میزان تخلف صنفی ۱۰۰درصد مختومه شد.
وی گفت: همچنین اصناف و بازاریان متخلف گچساران در سال جاری یک میلیاردو ۲۴۸ میلیون و ۸۲۳ هزار ریال جریمه نقدی شدند.
 صالحی ابراز کرد: بیشترین تخلف‌های صنفی در گچساران را شامل گران فروشی و درج نکردن قیمت و بیشترین متخلفان این شهرستان را نیز فروشندگان کالاهای اساسی و توزیعی ذکر کرد.
وی افزود: همچنین ۳۹ پرونده مربوط بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی این شهرستان شد که پس از تعیین ۸۵ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال جریمه نقدی مختومه شد.

صالحی تصریح کرد: ۹۰ درصد پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی گچساران مربوط به شهرستان باشت می باشد.

وی افزود: برای نظارت بیشتر بر قیمت ها و تخلفات صنفی بزودی نمایندگی تعزیرات حکومتی در باشت راه اندازی خواهد شد.

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: در برخی نانوایی ها کیفیت پخت نان مطلوب نیست و اصول اولیه بهداشتی و استانداردهای لازم نیز رعایت نمی شود.

علی خوان پایه اظهار داشت: مقوله گرانی با گرانفروشی تفاوت دارد و بازرسان امر، با مصادیق گرانفروشی با جدیت و برابر قانون برخورد کنند.

وی ادامه داد: مردم از دستگاه‌های اجرایی به خصوص تعزیرات‌ حکومتی رسیدگی جدی، به موقع و برخورد مناسب و قاطع با متخلفان بازار و گرانفروشی را دارند.

 خوان پایه اظهار داشت: تشدید نظارت‌ها با بازرسی منظم و مستمر و همچنین کنترل نحوه فعالیت صنوف مختلف به خصوص در شرایط کنونی اقتصادی به عنوان یک تکلیف مورد تاکید مجموعه دولت در گچساران است.

بیش از پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال در گچساران و باشت وجود دارد و ۵۰۰ واحد صنفی در این شهرستانها به دلیل رکود حاکم بر فضای کسب و کار غیرفعال است.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.