به گزارش ایرنا، سید مسعود حسینی روز شنبه در نشست هماهنگی ساماندهی موکب های پذیرایی از کاروان های پیاده روی عزاداری های حسینی در باشت با اشاره به ضرورت توجه به سلامت زائران در طبخ غذا  و استفاده از مواد غذایی سالم بر شناسنامه دار شدن اعضای موکب ها تاکید کرد. 

وی ابراز داشت: ثبت در سامانه ،لازمه برپایی موکب های پذیرایی از زائران حسینی است.

وی اظهار داشت : سلامت افرادی که در موکب ها خدمت رسانی می کنند و سالم بودن مواد غذایی مهم است .

حسینی از خیران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواست برای ادامه خدمات مطلوب در  موکب حضرت زینب (ع) در بوستان باشت همکاری کنند.

فرماندار باشت گفت: آئین های پیاده روی اربعین حسینی از بزرگترین اجتماعات جهانی است که مسلمانان علاقه مند به ایفای نقش کوچکی در آن هستند.

سید مسعود حسینی افزود: برنامه ریزی برای خدمات رسانی بهتر به زائران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی و مردم باشت از همه توان خود برای پذیرایی بهتر از زائران حسینی در موکب حضرت زینب (ع) استفاده خواهند کرد.

رئیس موکب حضرت زینب (ع) بوستان باشت نیز در این آئین گفت: مردم شهرستان در سه ساله گذشته ۴۳۰ میلیون ریال به این موکب برای کمک به رفاه زائران امام حسین(ع)  اهدا کردند.

محمدرضا حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵نزدیک به ۶۰ میلیون ریال ، سال ۱۳۹۶ ، ۱۲۰میلیون ریال و پارسال ۲۵۰ میلیون ریال از سوی ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به  موکب حضرت زینب (س) اهدا شده است.

وی بیان کرد: این موکب پارسال روزانه پذیرای پنج هزار زائر داخلی و ۲۱۴ زائر تبعه خارجی بود که نسبت سال قبل از آن ۴۰درصد افزایش داشت.

رئیس موکب حضرت زینب (ع) در بوستان باشت ابراز داشت: اسکان موقت و شبانه، توزیع سه وعده غذایی،میان وعده،خدمات بهداشتی از جمله خدمات پیش بینی شده برای رفاه حال زائران در این موکب است.

حسینی عنوان کرد: موکب حضرت زینب (س) باشت امسال از روز بیست و دوم مهر فعالیت خود را شروع می کند.

وی گفت: موکب حضرت زینب (س) آماده خدمتگذاری به پنج تا ۱۰ هزار زائر و چهار هزار پخت وعده های اصلی در سال جاری است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در محل نزدیکی استان فارس و خوزستان هر ساله محل عبور صدها کاروان اربعین حسینی است.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.