محمود باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به متقاضیانی که قصد فعالیت در زمینه استارتاپ های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را دارند براساس طرح و نوع فعالیت تسهیلات بانکی اعطاء می شود.

وی بیان کرد: تلاش می شود که با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی استان اعطای مجوز برای فعالیت استارتاپ ها در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد :استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا که بر محور ایده‌های خلاقانه و بر بستر اینترنت شکل گرفته‌اند از  ظرفیت های صنعت گردشگری در استان است که می تواند به ثروت آفرینی در این حوزه کمک کند.

باقری ابراز داشت: هم اکنون یک استارتاپ در زمینه غذاهای محلی و غذاهای متداول روز کشور در استان فعالیت می کند.

وی از برنامه ریزی برای  راه اندازی یک استارتاپ دیگر در زمینه حمل و نقل در استان خبر داد و افزود: این استارتاپ به زودی فعالیت خود را شروع می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه واگذاری طرح های گردشگری به بخش خصوصی یکی از راهبردهای دولت برای رونق گردشگری است افزود: اسناد مالکیت و تغییر کاربری زمین با مشارکت منابع طبیعی از دیگر برنامه های مهم حوزه گردشگری در استان است.

 ۷۵۹ جهانگرد از کشورهای مختلف جهان از ابتدای سال جاری تا ابتدای مرداد امسال از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

در چهار ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۹۲ گردشگر داخلی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان قرار گرفته که این موقعیت می تواند فرصتی برای جذب ایرانگردان و جهانگردان باشد.

این استان دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر در فصول مختلف سال است.

۸۱۴۳/ ۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.