به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری استان را از طریق بیمه دی در تهران پیگیری و حل کنند.

وی افزود: یک بازدید میدانی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بیمارستان اعصاب و روان سلمان شهر یاسوج انجام و برای رفع مشکلات آن از جمله نداشتن آمبولانس و پزشک متخصص اقدام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعدادی از تصاویر شهدای این استان که در میادین و بلوارها نصب شده بر اثر مرور زمان تخریب و نیازمند بازسازی هستند.

کلانتری عنوان کرد: چنانچه پیمانکار مربوطه در قرارداد منعقده تخریب نشدن این تصاویر را برای پنج سال تضمین کرده باید پاسخگو باشد و جبران خسارت کند.

وی ابراز داشت: در صورت مطرح نشدن چنین موضوعی در قرارداد منعقده باید بودجه لازم برای بازسازی تصاویر شهدای کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات دولتی تأمین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صداوسیمای مرکز این استان تمامی ظرفیت و توان خود را برای ساخت برنامه های فاخر و در خور شأن به منظور معرفی شهدای استان به کار گیرد به طوری که مورد رضایت جامعه ایثارگری باشد.

کلانتری اظهار داشت: تهیه و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ارزشمند و سندی ماندگار برای نسل های آینده است.

وی افزود: مصوبات نشست های شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد پیگیری و اجرا شوند و از نهادهای دولتی کم کار استان در این زمینه توضیح خواسته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه توضیحات و پاسخ های ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی این استان قانع کننده نباشد با مدیران آنها برخورد خواهد شد.

کلانتری عنوان کرد: عزت، عظمت، ابهت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و رشادت های مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی ابراز داشت: مسئولیت های مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مدیون همین خون ها و جانفشانی هاست و مدیران استان باید در  مقابل خانواده شهدا و جامعه ایثارگری پاسخگو بوده و لحظه ای از خدمترسانی به آنان شانه خالی نکنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رتبه کشوری بیمارستان اعصاب و روان شهر یاسوج با بهبود وضعیت خدمات درمانی ارائه شده به جانبازان این استان از پنج به ۲ ارتقا یافت.

سید منصور موسوی اظهار داشت: این بیمارستان هم اینک ۵۰ تخت دارد و ۲ مشکل اساسی آن نیز شامل نداشتن آمبولانس و پزشک متخصص است.

وی افزود: بر اساس قانون باید ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی هر نهاد دولتی صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود و این موضوع نیز بارها در کهگیلویه و بویراحمد از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری و مکاتبه های لازم نیز با مدیران اجرایی استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فضای مجازی یک ظرفیت مناسب برای کمک به ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت است.

موسوی عنوان کرد: اقدام هایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه محصولات فرهنگی و هنری و تولید محتوا در فضای مجازی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در این استان انجام شده است.

وی ابراز داشت: ۹۰۰ مورد از مجموع یکهزار و ۸۸۰ تصویر شهدای کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۵ در میادین و بلوارهای این استان نصب شد بر اثر سرما، گرما، وزش باد و بارش باران تخریب شده که باید بازسازی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و صداوسیمای مرکز استان در زمینه تولید و پخش برنامه های تلویزیونی برای معرفی شهدای استان منعقد شده است.

موسوی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۰ جانباز بالای ۷۰ درصد و قطع نخاعی است که انتظار می رود اعتبار مورد نیاز برای اعزام آنها به اردوی زیارتی مشهد مقدس از سوی استانداری این استان تأمین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جمع آوری آمار و اطلاعات لازم برای تهیه و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از سال ۱۳۹۵ از سوی این بنیاد آغاز شد.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: این دانشنامه زیرمجموعه دایرة المعارف دفاع مقدس کشور است که در سه جلد ۵۰۰ صفحه ای تهیه و تا اواخر سال ۱۳۹۹ منتشر می شود.

وی افزود: هدف از تهیه، تدوین و انتشار این دانشنامه ارائه آمار، اطلاعات و مطالب واقعی، مستند، معتبر، موثق، جامع و کامل در مورد نقش کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس است و یک منبع ارزشمند برای استفاده محققان و مطالعه علاقمندان خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۸۸۰ شهید، افزون بر ۹ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

   

      

     

           

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.