یاسر رحیمیان روز سه شنبه در اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در باشت افزود: ۱۸ هزارو ۳۵۰ کهگیلویه و بویراحمدی امسال در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

وی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال به صورت مکتوب، اینترنتی، نقاشی و آنلاین در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

رحیمیان هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با امام هشتم (ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: بیش از سه هزارو ۵۰۰ نفر در بخش های کودکان، نوجوانان و جوانان از شهرستان باشت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردندکه نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمیان افزود: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه هشت مترمربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است در حالی که این میزان ۲ و پنج دهم مترمربع در این استان است.

وی گفت:  ۶۴باب کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ باب در شهر و مابقی در روستا می باشد.
رحیمیان بیان کرد: فضای کتابخانه های عمومی استان هم اکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۵ متر مربع است.
رحیمیان گفت: بیش از ۵۵۰ هزار جلد کتاب هم اکنون در کتابخانه های این استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: ۴۷ هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که سرانه آن به ازای هر یکصد نفر هفت عضو است.

رحیمیان تصریح کرد: بیش از پنج باب کتابخانه عمومی در باشت وجود دارد و در این مکان های فرهنگی بیش از  ۳۲ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی ادامه داد: به ازای هر یکصد نفر در باشت ۱۴۹ جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.

فرماندار باشت در این آیین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در شرایط فعلی جامعه، اقدام فرهنگی اثرگذار در ترویج فرهنگ مطالعه و گرایش جوانان به کتاب است.

سید مسعود حسینی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی، نشر و نهادینه کردن سیره امام رضا(ع) و معرفی ابعاد شخصیتی و علمی  اهل بیت (ع) از اهداف این جشنواره بود.

شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.