کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که به دلیل داشتن آب‌ و هوای متنوع و منابع بکر خدادادی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی است و این استان کهگیلویه و بویراحمد زیبا قابلیت‌ تولید محصولات فراوانی از جمله پرورش ماهیان سردآبی دارد که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران زیادی در این حوزه‌ها، سرمایه خود را هزینه کردند تا علاوه بر اینکه درآمدزایی برای خود و خانواده داشته باشند برای تعدادی دیگر نیز کارآفرینی کرده و به توسعه، رونق تولید و اقتصاد این استان کمک کنند .

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر توجه به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران همواره مورد تأکید مسئولان و مدیران ارشد کشوری بوده که در این استان کهگیلویه و بویراحمد نیز توجه به این مقوله مهم در اولویت قرار گرفت و برای تحقق این مهم جلسات مختلفی گرفته و برنامه‌های متعددی نیز برگزار شد .

متاسفانه با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیل فروردین ماه امسال که به گفته مسئولان و مدیران در استان کم‌سابقه بود بسیاری از محاسبات ‌سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در این استان به هم زد و مزارع پرورش ماهی، زمین‌های کشاورزی، باغات و مزارع گیاهان دارویی و بسیاری از طرح‌هایی فعال در حوزه اقتصادی و کشاورزی دچار خسارت شدند. این در حالی است که مسئولان و متولیان امر بخصوص بانک‌ها باید در این شرایط وخیم جهت جبران خسارات وارده به کمک کشاورزان و کارآفرینانی ‌بیشتر از همیشه کمک حال این افراد باشند .

صدرالله فتحی یکی از این کارآفرینانی است که سال 94 به عنوان کارآفرین برتر استانی ‌در زمینه پرورش ماهی قزل آلا از مدیران و مسئولان لوح تقدیر گرفت اما ‌مزرعه پرورش ماهی 120 تنی اش ‌از سیل ابتدای امسال در امان نماند و این روزها در یک قدمی زندانی شدن آن هم به دلیل عدم همکاری بانک کشاورزی است .

به گزارش ایسنا، وی امروز در جمع خبرنگاران گفت: سال 90 برای احداث زیرساخت‌های مزرعه پرورش ماهی تمام زندگیم را فروختم و یک میلیارد برای طرح پرورش ماهی در روستای محروم "رودریش" از توابع بخش دیشموک شهرستان که جاده و پلی نداشت هزینه کردم که با کمبودهای مالی مواجه شدم  و از بانک کشاورزی درخواست یک میلیارد وام کردم اما با 400 میلیون آن موافقت شد .

فتحی اظهارکرد: من با هزینه شخصی خودم برای این منطقه محروم جاده و پل احداث کردم اما این مبلغ هم کفاف نداد و تنها توانستم 70-80 میلیون از 400 تومانی که 800 میلیون شده را باز پرداخت کنم، مجددا 500 میلیون از بانک تسهیلات گرفتم و همه این وام‌ها صرف ساخت و ساز شد و تا آمدیم کار را به سرانجام برسانیم نوبت بازپرداخت فرا رسید و سود مشارکت و جریمه دیرکرد 900 میلیون وام، یک میلیارد و 800 میلیون تومان شد .

این کارآفرین در حوزه پرورش ماهی خاطرنشان کرد: این مزرعه پرورش ماهی که دارای ظرفیت 120 تن و اشتغال برای 7 نفر که همه از اعضای خانواده‌ام بود به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود که در ابتدا نوسانات قیمت و سیل خسارت فراوانی به ما وارد کرد به همین دلیل نتوانستیم اقساط وام را پرداخت کنیم .

فتحی تصریح کرد: بعد از سیل، مجلس مصوب کرد که واحدهایی که دچار خسارت شدند مورد حمایت قرار گیرند و در استان همواره بر حمایت از خسارت دیدگان تأکید شد اما بانک کشاورزی به این مصوبه بی‌توجه است و در حالی که یک میلیارد و 600 میلون تومان به ما خسارت وارد شده بود همکاری نکردند و با وجود مصوبه کارگروه تسهیل باز بانک همکاری نداشته و من و اعضای خانواده‌ام تحت پیگیرد قانونی هستیم و حالا دنبال و پیگیر هستند که این مزرعه پرورش ماهی را مصادره کنند .

این کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه خودم و خانواده ام تحت تعقیب هستیم و حکم جلب ما صادر شده است، اظهار کرد: این مشکل را با مسئولان استانی درمیان گذاشتم و با وجود اینکه معاون استاندار و مدیران حوزه اقتصادی چندین نوبت با بانک کشاورزی تماس داشتند اما مسئولان بانک هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته اند و تنها قصد زندانی کردن ما را دارند که نمی‌دانیم چه چیزی از مساله عاید آنها می‌شود؟!چرا که این طرح در منطقه محروم و دور افتاده‌ای قرار داد .

فتحی اضافه کرد: مسئولان بخصوص بانک‌ها بجای اینکه از سرمایه گذاری در مناطق محروم حمایت کنند متاسفانه دنبال مصادره کردن این طرح هستند، بنابراین از مسئولان استانی و کشوری و متولیان امر که صدای من را می شنوند عاجرانه تقاضا دارم با دادن فرصتی دو سه ساله به داد ما برسند تا اینکه طرح را فعال و اقساط وامم را پرداخت کنم و مشکلاتمان حل شود.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.