دبیرخانه همایش ملی نخبگان، فرهیختگان و شخصیت های ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور روسای دانشگاه های استان و برخی مراکز علمی در دانشگاه یاسوج تشکیل شد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: دانشگاهیان استان باید در قبال این سوال که چرا استان کهگیلویه و بویراحمد ثروت های خدادادی زیادی دارد اما هنوز توسعه نیافته است؟ باید پاسخ داشته باشیم.

وی افزود: این استان 10 درصد آب کشور را دارد، بیش از 20 درصد نفت و گاز کشور در این استان تولید می شود، بهترین جنگل ها و منابع طبیعی را داراست و مناطق گردشگری بکر و دست نخورده ای دارد اما چرا هنوز لفظ محروم، فقیر و توسعه نیافته را نام کهگیلویه و بویراحمد یدک می کشد؟

عریان اظهار کرد: بالاخره باید یک روزی با وجود داشتن چنین ظرفیت ها و پتانسیل ها استان کهگیلویه و بویراحمد به استانی توسعه یافته تبدیل شود.

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: بنابراین قرار شد با همکاری استانداری، دانشگاه ها و مراکز علمی استان، همایش ملی نخبگان، فرهیختگان و شخصیت های ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف همچون اتاق فکری جهت کمک به توسعه و رشد استان در آینده نزدیک در شهر یاسوج برگزار شود.

عریان خاطر نشان کرد: در رابطه با این همایش دبیرخانه تشکیل شد که کار گروه های این دبیرخانه برگزار خواهد شد و برای برگزاری این همایش ملی برنامه ریزی می کنند.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری این همایش ملی در نشستی که با استاندار خواهیم داشت، مشخص خواهد شد.

همچنین دکتر پرویز یزدانپناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه‌ها برای توسعه، گفت: اولین مساله درک نقش کلیدی دانشگاه‌ها در توسعه و حفظ استقلال دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سیاسی باید بپذیرند دخالت‌های بیجا در مسائل دانشگاهی مردود است، اظهار کرد: توسعه باید متوازن و همه جانبه باشد، بپذیریم مشکلات زیادی در همه حوزه ها داریم و اگر از امروز دست به کار نشویم با چالش‌های جدی در آینده روبه‌رو می‌شویم.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: جایگاه دانشگاه و نقش مهم آن در توسعه باید جدی گرفته شود و اگر خواهان مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشگاهی در فرایند توسعه هستیم باید به آنها بها داده شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی آگاهانه و یا ناآگانه به ظرفیت‌های استان و داشته‌های آن صدمه وارد می‌کند که باید از هر اقدامی که مخرب در توسعه است، پرهیز شود.

دکتر یزدانپناه خواستار استفاده از نیروهای توانمند استان ساکن در مناطق مختلف کشور شد و ادامه داد: بدون شک موتور محرکه توسعه نیروی انسانی خوب و خلاق است و در غیر این صورت راه به جایی نمی‌بریم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمادگی دارد از تمام توان و ظرفیت برای هر اقدامی که کمکی در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد اثرگذاری دارد، هزینه کند.




Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.