مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعلام نتایج آزمایشگاهی علت مرگ توله پلنگ‌های تلف شده در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.

به گزارش ایلنا، دو ماه قبل و در نهمین روز از اسفند ۹۷ بود که گزارشی مبنی بر تلف شدن ۲ توله پلنگ در ارتفاعات بید انجیر مناطق آزاد شهرستان چرام در ۳۰ کیلومتری مناطق حفاظت شده، مامورین یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست استان را به این منطقه کشاند.

بر همین اساس در نهمین روز از اسفندماه ۹۷ خبر مرگ مشکوک ۲ توله پلنگ بر روی خروجی پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و در همین وقت بود که محسن جعفری‌نژاد مدیرکل حفاظت کهگیلویه وبویراحمد ضمن تائید این خبر از نمونه برداری بافتی لاشه‌های تلف شده برای مشخص‌شدن علت مرگ خبر داد و گفت: در بررسی‌های اولیه میدانی هیچگونه آثاری از شلیک گلوله در بدن لاشه‌ها مشاهده نشد؛ بر همین اساس لاشه‌ها کالبد شکافی شده و نمونه‌های بافتی جهت تعیین علت مرگ به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

وی افزود: اکنون پس از دو ماه در نهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۸ نتایج آزمایشگاهی هرگونه احتمال ناشی از شکار بوسیله گلوله و ارتزاق از لاشه آغشته به سم را رد کرده و علت مرگ را طبیعی و گرسنگی اعلام کرده است.

جعفری‌نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به محل زیست این توله پلنگ‌ها در مناطق آزاد و کمبود کل و بز که عمده غذای این گونه را تشکیل می‌دهند در این مناطق و عدم امکان تغذیه این توله پلنگ‌ها از حیوانات قابل شکار بدلیل کمبود در مناطق آزاد متاسفانه این گونه ارزشمند تلف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.