اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه حاصل از صرفه جویی برنامه های هفته سلامت جهت خرید اقلام سلامت محور مورد نیاز هموطنان مناطق سیل زده کشور اختصاص یافت.
وی افزود: در شهرستان ها نیز مکان هایی برای دریافت کمک های مردمی و پرسنل دانشگاه در نظر گرفته شده است.
ایلامی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده و فعالیت های صورت گرفته مرتبط در این مناطق، بیان کرد: این مجموعه در صورت نیاز با تمام امکانات و توان، جهت خدمت‌رسانی به هموطنان سیل زده آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک نیز تعدادی از کارکنان این دانشگاه در برخی از این مناطق مستقر هستند.
وی ابراز داشت: شعار هفته سلامت درسال 98 «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است.
ایلامی تصریح کرد: این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به مردم، در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این هفته از یکم تا هفتم اردیبهشت، عناوین «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، «آموزش؛ رکن سلامت»، «مشارکت اجتماعی و سلامت»، «مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، «سلامت در حوادث و بحران ها»، «سبک زندگی سلامت محور» و «سلامت، جمعیت و خانواده» انتخاب شده که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری برنامه های مختلف، به این مفاهیم پرداخته می شود.
هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت 98 در سراسر کشور برگزار ‌می شود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.