محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال شناسایی عوامل تولید غیر مجاز تهیه زغال در حاشیه منطقه حفاظت شده دنا یک بشکه 200 لیتری تهیه غیر مجاز زغال توسط ماموران یگان حفاطت محیط زیست استان و نیروهای مردمی در یکی از روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده دنا کشف و ضبط شد.
وی افزود: در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از منابع جنگلی استان به صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی و گلوگاه‌های قاچاق توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان رصد می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حفاظت از منابع جنگلی وظیفه همگانی است اگر طبیعت از این استان گرفته شود دیگر چیزی برای بیان و ارائه ندارد.
وی تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان چوب‌آلات جنگلی در دستور کار بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌ شود تا این امر زمینه‌ساز حفاطت هر چه بیشتر از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مشارکت و همکاری مردم در برخورد با قاچاقچیان چوب‌آلات جنگلی، عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم به محض مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد سریع و مناسبی با متخلفان در این زمینه انجام شود.
جعفری نژاد به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخشی این اداره کل با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: پس از انعقاد این تفاهم نامه و همکاری این دو اداره منجر به کشف کوره زغال در محدوده مناطق آزاد باشت شد و کشف این بشکه زغال از سومین نتایج همکاری این 2 اداره است.
اول اسفند ماه سال جاری نیز نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در پی گشت و کنترل مناطق موفق به کشف یک محموله بزرگ قاچاق چوب بلوط شدند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
کهگیلویه وبویراحمد سرزمینی کوهستانی با دو نوع آب وهوای گرم و سرد است که حدود سه چهارم آن را کوه ها و ناهمواری ها فرا گرفته و 90درصد از آن را جنگل و مرتع تشکیل می دهد.
این استان به واسطه داشتن جنگلهای فراوان، رودخانه های خروشان و تنوع آب وهوایی، از تنوع زیستی بسیار خوبی برخوردار است و با داشتن 20درصد جنگل های زاگرس و 10درصد آب کشور، شرایط مناسبی را برای زیست گونه های مختلف جانوری و گیاهی فراهم کرده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.