به گزارش ایرنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در ساعت 12:45 روز سه شنبه پس از تماس با مرکز فوریت های اورژانس، ریزش ساختمان در خیابان شاهد یک شهر یاسوج گزارش شد.
جلال پوران فرد افزود: همکاران اورژانس بالافاصله در محل حادثه حضور یافتند و مشخص شد طبقه دوم ساختمان در حال ساخت ریزش کرده است و سه نفر نیز زیر آوار مانده اند.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی دو نفر از این افراد از زیر آوار خارج شده که حال عمومی آنها مساعد است و به صورت سرپایی درمان شده اند و یک نفر زیر آوار مانده که اطلاع دقیقی از وضعیت وی نداریم.
شهردار یاسوج نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:این ساختمان پروانه شهرداری داشته و در حال ساخت است.
نستهن مقدم افزود:از دقایق اولیه وقوع حادثه، 30 نفر نیروی عملیاتی آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده کار آوار برداری را انجام می دهند.
وی ادامه داد:ساختمان قرار بوده در هفت طبقه ساخته شود که ضلع شرقی طبقه دوم ریزش کرد و یکی از کارگران هم در زیر بتن و آهن گرفتار است و اطلاعی از وضعیت وی نداریم.
مقدم یادآوری کرد: نیروهای آتش نشانی و امدادی در حال شست و شوی بتن برای آوار برداری هستند که متاسفانه ازدحام مردم کار امداد رسانی را سخت کرده است.
وی ادامه داد: مردم تمام خیابانهای اصلی را اشغال کرده اند که همین سرعت کار را کند می کند.
در این حادثه طبقه دوم ساختمانی فرو ریخته است که قرار است در 7 طبقه ساخته شود.
این چهارمین ساختمان در حال ساخت در شهر یاسوج است که در یک سال گذشته فرو ریخته است.
در حادثه اول ریزش ساختمانی 5 طبقه در بلوار ارم شهر یاسوج سبب مرگ یک تن و مصدوم شدن یک نفر و همچنین خسارات مالی شد.
پس از آن حادثه قرار بود علل و یا عوامل مقصر در حادثه شناسایی و معرفی شوند که حدود یک سال پس از حادثه همچنان افکار عمومی منتظر اعلام نتایج کارشناسی است.
حادثه دوم فرو ریختن دستک دوم پل تازه تاسیس بشار بود . این حادثه 5 ماه پس از افتتاح پل اتفاق افتاد که با ورود به موقع استانداری، پل سوم مسدود شد و جلوی تلفات و بحرانهای احتمالی بعدی گرفته شد.
ساختمان در حال ساخت پست برق بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هم فرو ریخت که دو نفر زیر آوار آن مصدوم شدند.
اگر ساختمانها و منازل مسکونی نوسازی که در زلزله پنج ریشتری شهرستانهای بویراحمد و دنا تخریب شده و یا آسیب دیدند را به این موارد اضافه کنیم حساسیت آن بیشتر می شود.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.