به گزارش ایرنا، تصاویر و کلیپی که از لحظه نجات گرگ که سرش در یک قوطی پلاستیکی گرفتار شده بود توسط این راهدار مهربان چند روزی است در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد.
«هدایت الله پوردیان» راهدار اهل کهگیلویه روز پنجشنبه 15 آذر سال جاری در حین عملیات راهداری زمستانی در منطقه قلعه رئیسی واقع در این شهرستان گرگ گرفتار را رها و مانع از تلف شدن آن شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دیدن کلیپ این اقدام تحسین برانگیز ، خواستار اطلاع از هویت این راهدار و معرفی وی به مجموعه استانداری شد.
وی در پیامی تصریح کرده است از این راهدار دوست دار محیط زیست به طور ویژه ای تجلیل خواهد شد که سرلوحه ای برای دیگران و زمینه ساز فرهنگ سازی در این زمینه باشد.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه نیز با تایید این خبر گفت: گرگ زخمی و رنجور از شدت درد در حال دویدن و ناله زدن در میان صخره ها و دره ها بود که در این وضعیت توسط راهدار مشاهده شد.
علی خوان پایه افزود: بلافاصله پس از دیدن این صحنه راهدار کهگیلویه و بویراحمدی به همراه همکار خود برای نجات جان این گرگ گرفتار دست به کار شده و برای سهولت نجاتش او را به سمت یک گودال بزرگ در نزدیکی جاده هدایت تا امکان گرفتنش فراهم شود.
وی بیان کرد: پوردیان با چاقویی ظرف را از روی سر این حیوان جدا و همکارش از این صحنه زیبا فیلمبرداری می کند.
وی عنوان کرد: راهدار مذکور اذعان کرده زخم های بجا مانده بر روی دست و پاهای این حیوان نشان می دهد که او حدود سه روز در این ظرف گرفتار بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پوردیان یکی از راهداران نمونه و پر تلاس مجموعه است و در هفته حمل و نقل و راهداری در مراسمی از این راهدار تجلیل خواهد شد.
26 لغایت یکم دی ماه سال جاری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برفگیر است.
200 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.
200 نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.