به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز یکشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 920 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی استان مبادله موافقت نامه شده است.
وی افزود: چهار دستگاه اجرایی دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیز هر چه سریعتر اقدام به مبادله موافقت نامه یک هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار مابقی کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تخصیص اعتبارات عمرانی امسال این استان به زودی و پس از مبادله موافقت نامه تمامی دستگاه های اجرایی استان انجام می شود.
نوروزی عنوان کرد: اعتبارات هزینه ای امسال کهگیلویه و بویراحمد به میزان 2 هزار و 60 میلیارد ریال ابلاغ شده و تنها یک دستگاه اجرایی این استان تاکنون اقدام به مبادله موافقت نامه نکرده است.
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست های آینده شورای برنامه ریزی و توسعه این استان مکلف به ارائه گزارش در زمینه میزان جذب اعتبار از ردیف های ملی هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 1396 دستگاه های اجرایی این استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تأمین شده و تا اواخر هفته جاری به استان ابلاغ می شود.
نوروزی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موضوع صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
وی افزود: امسال یکی از شرط های مهم برای تخصیص اعتبارات عمرانی به دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد میزان واگذاری طرح های عمرانی آنها به بخش خصوصی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رزمایش عاشورائیان با حضور 15 تا 20 هزار نفر از بسیجیان این استان روز پنجشنبه هفته جاری 12 مهر در شهر یاسوج مرکز استان برگزار می شود.
سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: مقدمات لازم برای برگزاری این رزمایش از 11 تا 28 شهریور امسال از سوی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی افزود: این رزمایش علاوه بر کهگیلویه و بویراحمد به طور همزمان در تمامی استان های کشور نیز برگزار می شود.
سردار بوعلی هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش اقتدار و انسجام بسیجیان کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای دفاع از دین مبین اسلام و ولایت فقیه اعلام کرد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین پیام این رزمایش به دشمنان آن است که بسیجیان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در راه صیانت از ایران اسلامی و ارزش های والای نظام و انقلاب همواره آماده هستند و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
سردار بوعلی عنوان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همکاری و مشارکت لازم را برای برگزاری این رزمایش انجام دهند.
وی ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال هشت هزار و 500 دانش آموز پسر و دختر مقطع تحصیلی متوسطه دوم و سه هزار دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور می شوند.
سردار بوعلی گفت: برگزاری کاروان های راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی یک فرصت مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی اظهار داشت: فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس عامل حفظ دین مبین اسلام و ارزش های ناب نظام و انقلاب در شرایط کنونی و با توجه به گسترش روزافزون تهاجم فرهنگی دشمنان است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این مرکز در سال 1396 رتبه اول کشوری در زمینه ارائه آموزش به بهره برداران بخش کشاورزی را کسب کرد.
عباس صلاحی اردکانی اظهار داشت: در یک بازه زمانی 10 ساله و از سال 1383 تا 1393 تعداد بهره برداران بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که به آنان آموزش داده شد 24 هزار و 300 نفر بود.
وی افزود: در حالی که این تعداد از سال 1393 تا 1396 و در یک بازه زمانی سه ساله 84 هزار و 276 نفر بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنرستان کاردانش کشاورزی این استان با نام آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در این استان سال گذشته و در 2 رشته گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی در شهر یاسوج افتتاح و راه اندازی شد.
صلاحی اردکانی عنوان کرد: مهر امسال 40 دانش آموز در هر 2 رشته گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی در این هنرستان مشغول به تحصیل شدند.
وی ابراز داشت: کتاب راهبردهای توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سوی کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان تهیه شده که به زودی چاپ می شود.
صلاحی اردکانی گفت: تمامی دغدغه های بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همراه با راهکارهای لازم برای کاهش آنها در این کتاب مطرح شده که امید است مفید و مؤثر باشد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.