به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز یکشنبه در همایش یاوران شورا به مناسبت 12 مرداد سالروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان افزود: هر جامعه ای روزهای ماندگاری را در تقویم خود ثبت کرده و برای این مناسبت و رخدادها، آیین های نکوداشتی را برگزار می کند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در کشور ما به برگزاری برخی مراسم نگاه اعتقادی وجود دارد و برگزاری برخی مراسم در جامعه ریشه در اعتقادات دینی و اعتقادی ما دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به کارکردهای مناسبت ها اشاره و تصریح کرد: مهمترین کارکرد برگزاری مراسم، حفظ وحدت کلمه، تقویت بنیه معنوی جامعه
تقویت بنیه دفاعی است.
وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم و آیین های مختلف وظیفه این شورا است اظهار داشت: تحکیم ارکان اصلی انقلاب اسلامی بویژه رکن اصلی ولایت فقیه از اهداف و کارکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی تاکید کرد: مهمترین رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف است.
صدفی گفت: یکی از محورهای مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی است‌.
وی اظهار داشت: در فرهنگ شیعه علاوه بر عقلانیت، موضوعات مختلف از جمله شور، احساس و عاطفه به عنوان مولفه های مهم و تاثیرگذار زندگی بشری وجود دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: آحاد مختلف مردم در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در تعظیم شعائر دینی احساس مسئولیت می کردند که در 12 مرداد 58 شورای هماهنگی به فرمان امام خمینی (ره) و با مشارکت بزرگان نظام و انقلاب تشکیل شد.
صدفی گفت: ایجاد بستر مناسب در راستای تعظیم شعائر دینی و ایام الله، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت های مختلف انقلاب اسلامی از جمله اهداف تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی تصریح کرد: تقویت بنیه معنوی و دینی جامعه، تقویت وحدت کلمه و وفاق ملی‌ و همدلی، تقویت روحیه شادابی و نشاط، افزایش وجاهت نظام در دنیا، تقویت بنیه دفاعی و دفع تهدیدات دشمن، ایجاد ثبات و آرامش در جامعه و امیدبخشی از کارکردهای اجرای مناسبت ها است.
صدفی افزود: مردم با وجود همه مشکلات و کمبودها ممکن است نسبت به مسئولان انتقاد داشته باشد اما با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکلی ندارند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.