به گزارش ایرنا ، آنچه در سال 96 برقم موفقیت های ملموس اقتصادی فضای این استان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد، موضوع زمین لرزه های پیاپی ماههای اخیر بود که بخاطر تشویش اذهان مردم در نوع خود بی سابقه بود.
استان کرمان در سالی که گذشت دستخوش اتفاقات، حوادث تلخ و شیرین و اقدامات توسعه ای زیادی شد که از جمله این حوادث وقوع بیش هزار و 418 زلزله بالای 2 و نیم ریشتر در نقاط مختلف این استان بخصوص هجدک راور و کوهبنان بود.
در این فضا و شرایط اقلیمی خاص باید بدانیم خبرهای موفقیت آفرینی که حاصل تلاش شبانه روزی تیم اقتصادی دولت تدبیر با همراهی ارکان حکومتی در این استان بود نیز رخ داد که کرمان را از پایلوت اقتصادی مقاومتی گام به گام از پیشرو بودن و الگوی اقتصادی و در نهایت به پایلوت تفویض اختیار سوق داد.
حضور پر تعداد وزیران و سفر استانی رئیس جمهوری در بهمن ماه امسال که از قبل آن به ارزش 10هزار میلیارد تومان طرح های مختلف در استان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید و شرایط را برای برداشتن خیز اقتصادی با دستور رئیس جمهوری با پایلوت تفویض اختیار قرار دادن این استان بیش از پیش هموار کرد .
با اجرایی شدن این تصمیم رئیس جمهوری در سال 97 که به قوانین و دستو العمل های دست و پاگیر اداری بخصوص در حوزه اقتصادی پایان خواهد داد قطعا شاهد خبرهای خوش در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و معیشت مردم خواهیم بود.
** فروردین کرمان و برگزاری انتخابات شوراها
سفر معاون اول رئیس جمهوری به کرمان و پیوستن وی به کمپین نه به تصادف جاده ای
معاون اول رئیس جمهوری به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در اولین روز سال 1396 از ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان بازدید کرد و به کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' پیوست.
وی در این سفر سه روزه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدای کرمان، سفر به شهرستان سیرجان؛ بازدید از ستاد انتخابات شهرستان کرمان، تونل در دست احداث انتقال آب و پروژه های شهری و شرکت در نشست شورای آب استان کرمان را در برنامه کاری خود داشت.
** بازگشایی بخش حاکم نشین ارگ بم
بخش حاکم نشین بنای تاریخی ارگ بم بعد از گذشت 14 سال همزمان با نوروز 96 بازگشایی شد.
** نخستین نشست شورای اداری سال 96 در کرمان
نشست شورای اداری استان کرمان با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان در سالن شهید مرتضوی استانداری 21 فروردین برگزار شد.
** حضور وزرای ارتباطات و کار
24 فروردین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سابق و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد کرمان شدند.
محمود واعظی و علی ربیعی در فرودگاه کرمان از سوی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفتند.
از جمله برنامه های وزرای دولت تدبیر و امید در سفر به کرمان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و افتتاح متمرکز پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بود.
همچنین در این سفر یکروزه چند تفاهم نامه طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان به امضا رسید.
** استعفای رئیس آموزش و پرورش رودبار جنوب
در پی تنبیه بدنی یک دانش آموز در یکی از روستاهای شهرستان رودبارجنوب، رئیس آموزش و پرورش این شهرستان از سمت خود استعفا کرد.
اسماعیل پهلوانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب با توجه به تکرار تنبیه بدنی توسط معلم خاطی در این شهرستان در راستای احترام به افکار عمومی و پاسخگو بودن مسئولان در حوزه تحت مدیریت از سمت خود استعفا کرد.
وی تصریح کرد: این اتفاق در روستای ریگ بحرین از توابع شهرستان رودبارجنوب روی داده و معلم خاطی نیز به هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کرمان معرفی شده تا طبق ضوابط اقدام شود.
** اجرای طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان
طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان با عملیات مالچ پاشی بعد از 13 سال 27 فروردین در این منطقه آغاز شد.
** فرود اضطراری پرواز تهران - رفسنجان در فرودگاه یزد
کرمان در 26 فروردین شاهد فرود اضطراری پرواز شماره 4570 هواپیمایی ماهان از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد رفسنجان به دلیل وضعیت اورژانسی یک مسافر در فرودگاه یزد بود.
**اطلس امنیتی استان کرمان برای انتخابات تهیه شد
اطلس امنیتی استان کرمان در 26 فروردین برای انتخابات تهیه شد.
اطلس امنیتی استان در سه وضعیت قبل، حین و بعد از انتخابات با پیش بینی تمام سناریوهای محتمل تهیه شده و به تصویب شورای امنیت کشور نیز رسید.
** افتتاح دفتر صدور روادید (ویزا) الکترونیکی در کرمان اتفاقی فرخنده
31 فروردین سال 96 حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با حضور در استان کرمان
تمامی اختیارات کنسولگری وزارت امور خارجه را به استان کرمان واگذار و از استاندار کرمان به عنوان استانداری موفق و پرتلاش یاد کرد.
دفتر صدور روادید (ویزا) الکترونیکی با حضور معاون وزیر امور خارجه و استاندار کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان گشایش یافت.
با افتتاح این دفتر صدور روادید برای 180 کشور جهان در کرمان تسهیل و در حدود 2 دقیقه انجام می شود.
**** تعیین سرنوشت و اردیبهشت کرمان
** گشایش کنگره پیامبر اعظم (ص) در کرمان
دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) روز (دوشنبه) با حضور شماری از اندیشمندان، علما و مسئولان در کرمان چهارم اردیبهشت برگزار شد.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) کرمان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قرائت شد.
** نهم اردیبهشت و سفر انتخاباتی حسن روحانی به عنوان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دیدار با حامیانش در کرمان
** تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نامدار کرمانی روز دوشنبه 11 اردیبهشت در جشنواره یار مهربان در کرمان به عنوان نویسنده ای موفق مورد تجلیل قرار گرفت.
** سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کرمان
13 اردیبهشت سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای بازدید و افتتاح چند طرح علمی و فناوری به کرمان سفر کرد.
** سفر وزیر بهداشت برای پنجمین بار به کرمان
سه بیمارستان و دهها بخش تکمیلی درمانی در اردیبهشت 96 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان به طور همزمان افتتاح شد.
** حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ فتح آباد
24 اردیبهشت سالی که گذشت نیز سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در باغ فتح آباد کرمان در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان سخنرانی کرد.
** 29 اردیبهشت و آغازی راهی جدید با انتخابات
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار کرمان در ستاد انتخابات استان و برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس با فرمانداران در استان کرمان آغاز شد.
****خرداد کرمان و جشن پیروزی دولت دوازدهم
جشن پیروزی دولت دوازدهم در انتخابات اول خرداد با حضور استاندار کرمان، مدیر موسسه اطلاعات، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در سالن فجر شهر کرمان برگزار شد.
** اتفاقی شیرین در خرداد کرمان
نخستین مرکز مدیریت سرمایه گذاری و توسعه مناطق انرژی های تجدیدپذیر کشور چهارم خرداد در محل نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان افتتاح شد.
** آغاز به کار نخستین جشنواره گلاب در رفسنجان
سوم خرداد نخستین جشنواره گلابگیری برای نخستین بار در روستای بید عسل از توابع شهر سرچشمه از توابع رفسنجان آغاز به کار کرد.
** اعتراض خبرنگاران کرمان به اعلام استعفای استاندار
ششم خرداد و به دنبال انتشار خبر تقاضای استعفای استاندار از وزیر کشور در فضای مجازی جمعی از خبرنگاران کرمانی در اولین نشست با استاندار با حرکتی نمادین و بالا گرفتن دست نوشته هایی خواستار پس گرفتن استعفای استاندار شدند.
** اتفاقی که کام ورزشکاران کرمان را تلخ کرد
هفتم خرداد حمید باغگلی فوتبالیست کرمانی و بازیکن تیم مس کرمان درگذشت.
** شهد شیرین خبر شناخته شدن کرمان به عنوان مقصد گردشگری
به همت استاندار کرمان و طی دولت تدبیر و امید در حوزه میراث فرهنگی، استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری شناخته شد.
** حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کرمان
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دهم خرداد در آئین افتتاح مجتمع کارخانجات هامر شامل کارخانه گلاب و آب معدنی و نیز کلنگ زنی کارخانه های عطر و ادکلن و استحصال دارو از مواد مخدر در شهرستان بردسیر بازدید کرد.
** اتفاقی که روح دردمند مردم کرمان را کمی ساکت کرد
دهم خرداد 96 حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان آباد شهرستان فهرج صادر شد.
متهم (ش.ن) بابت ارتکاب قتل عمد، به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار محکوم شد.
** تداعی خاطره تلخ از دست دادن امام امت
آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسئولان و مردم 15 خرداد در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد.
** انتخاب اعضای خانه مطبوعات کرمان
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان 13 خرداد با اعلام نتایج نهایی انتخابات الکترونیکی خانه مطبوعات استان کرمان همزمان با سراسر کشور معرفی شدند.
** افتتاح یک کارخانه گلابگیری در بردسیر
27 خرداد در سفرر یک روزه استاندار کرمان به همراه معاون امور مجلس رئیس جمهوری به شهرستان بردسیر کارخانه ماه گلاب افتتاح شد.
**** جشنواره موسیقی نواحی اتفاق هنری تیر کرمان
دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیرماه در نقاط مختلف استان کرمان با اجرای بخش راویان اصالت و پیشکسوتان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان آغاز به کار کرد.
** همایش تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در کرمان
هشتم تیر 96 همایش تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در کرمان با حضور مرعشی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان برگزار شد.
** حضور اختری در کرمان
هفتم تیر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) محمدحسن اختری در ویژه برنامه یاد یاران به مناسبت سالگرد شهادت شهید آیت الله بهشتی، یاران وی و روز قوه قضائیه در کرمان حضور یافت.
** اتفاقی شیرین در کرمان با راه اندازی پرواز کرمان تفلیس
پرواز مستقیم رفت و برگشت کرمان - تفلیس هفتم تیر برای نخستین مرتبه در استان کرمان راه اندازی شد.
** وزیر ارتباطات سابق میهمان دیار کریمان
15 تیر سال 96 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان وارد فرودگاه این شهرستان شد.
وی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان جیرفت شرکت کرد.
بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
همچنین نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
** همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک
همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک 17 تیر در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد.
کتاب 'انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک' با حضور برخی شخصیت ها و مسئولان امنیتی و فرهنگی کشوری، استانی و محلی در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان رونمایی شد.
** اتفاقی تلخ برای اهل هنر کرمان
22 تیر سال 96 اهالی هنر کرمان استاد 'محمد امام' معلم برجسته و پدر نقاشی کرمان را با حضور استاندار کرمان و جمعی از مردم هنردوست این شهر، پس از تشییع از مقابل موزه هنرهای معاصر صنعتی در آرامستان هنرمندان کرمان به خاک سپردند.
** واکنش استاندار کرمان به استعفای امام جمعه
استاندار کرمان در 28 تیر با صدور پیامی در خصوص استعفای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فرهیختگان استان و دلسوزان انقلاب، رزمندگان، خانواده شهدا و ... برآنند تا ایشان را از استعفایشان منصرف کنند.
** ورود وزیر ورزش به کرمان
ورزش و جوانان 31 تیر وارد کرمان شد، وی از طرح پیست دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی امام علی (ع) بازدید و در نشست هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد این استان شرکت کرد.
**** مرداد کرمان و حضور مسئولان کشوری
** حضور مشاور رئیس جمهوری در کرمان
دوم مرداد نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.
** افتتاح مجتمع نیروگاهی کرمان و مکران
وزیر نیرو حمید چیت چیان در پنجم مرداد در آئین افتتاح مجتمع نیروگاه های خورشیدی مکران در ماهان حضور یافت.
5.5 همزمان با بهره‌برداری از مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران، با حضور وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه 100 مگاواتی شرکت «سولار انرژی مکران» نیز به زمین زده شد
** استقبال استاندار کرمان از سه تیرانداز ملی پوش
پنجم مرداد استاندار کرمان با حضور در فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان از زهرا نعمتی، سمیه عباسپور و سینا منشازاده سه تیرانداز ملی پوش که در مسابقات بین المللی چک موفق به کسب مدال شدند، استقبال کرد.
** برگزاری جشنواره شعر رضوی در کرمان
بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی هفتم تیر در فرهنگسرای مس سرچشمه رفسنجان آغاز به کار کرد.
** اتفاق فرخنده جذب 24 معین اقتصاد قَدَر در کرمان با ابتکار استاندار
تاکنون 24 موسسه به عنوان معین اقتصادی برای توسعه و پیشرفت استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرده اند و این طرح در کشور نیز در دست گسترش است.
** پایان اعزام حجاج
24 مرداد اعزام زائران حج تمتع سال 96 این استان از فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی با موفقیت به پایان رسید.
2 هزار و 905 زائر کرمانی در قالب 21 کاروان از بامداد روز 15 تا بامداد روز 22 مردادماه با 11 سورتی پرواز ایرباس A300 و 600 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سفر معنوی حج تمتع مشرف شدند.
**** شهریور کرمان و هفته دولت
**درگذشت روزنامه نگار کرمانی
دوم شهریور اهالی رسانه کرمان داغدار درگذشت جلیل مظهری هنرمند و روزنامه نگار کرمانی شدند.
** رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دوم شهریور از تعهد بنیاد علوی در ساخت 120 کلاس درس در شهرستان الگوی اقتصاد مقاومتی ( قلعه گنج ) خبر داد.
** نمایشگاه هفته دولت
چهارم شهریور نمایشگاه هفته دولت به منظور بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید در قالب 170 غرفه در محل پارک مادر شهر کرمان گشایش یافت.
** افتتاح چند طرح راهسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی ششم شهریور و در پنجمین روز از هفته دولت به منظور بهره برداری از چند پروژه عمرانی وارد استان کرمان شد.
وی بازدید از پروژه باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، بهره برداری از باند دوم بزرگراه کرمان - بم، شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست ستاد باز آفرینی را در برنامه ‌های سفر یک روزه خود به کرمان داشت.
** وداع با پیشکسوت تئاتر کرمان اتفاقی تلخ
پیکر هنرمند فقید سید جلال طیب (ابوالقاسم) پیشکسوت تئاتر ششم شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تشییع شد.
** کشف یک قبرستان قدیمی در کرمان
کارشناس ارشد باستان شناسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از کشف قبرستان قدیمی در روستای باقرآباد کرمان خبر داد.
** در چهارمین روز از هفته دولت بزرگترین کارخانه مس کاتد جنوب استان کرمان با تولید سالانه 20 هزار تن در سال در بخش ساردوییه شهرستان جیرفت کلنگ زنی شد.
** آغاز بکار پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور در کرمان
پروژه سیماک که در 11 شهریور افتتاح شد در حفظ محیط زیست و حقوق بیت المال نقش بسزایی دارد و دست زمین خواران را کوتاه می کند.
** برگزاری دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور 13 شهریور با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه و استاندار در کرمان گشایش یافت.
** پایان شیرین یک انتظار در کرمان
13 شهریور سال 96 روگذر میدان آزادی شهر کرمان به صورت کامل و با حضور فرمانده گروه تخصصی شهید رجایی، استاندار، سرپرست شهرداری کرمان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
** جشنواره گردوی بافت
18 شهریور پنجمین جشنواره گردو شهرستان بافت به عنوان قطب گردوی کشور همزمان با عید سعید غدیرخم در پارک ساحلی شهر بافت و با استقبال پرشور مردم و حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
** ابرماراتن راه ابریشم و کویر لوت اتفاقی خوشایند در کرمان
دومین ابرماراتن راه ابریشم ایران در منطقه شهداد و بیابان لوت 26 شهریور با شرکت دوندگان خارجی و داخلی برگزار شد.
** سیرجان شهر جهانی گلیم
26 شهریور شورای جهانی صنایع دستی با ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم موافقت کرد.
** 29 شهریور نیز زلزله پنج ریشتری حوالی هجدک کرمان را لرزاند
** در آخرین روز از شهریور آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.
******* مهرماه کرمان آبستن حوادث مختلف
** 580 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید شنبه اول مهر در 6 هزار و 700 مدرسه دولتی و غیردولتی این استان تحصیل خود را آغاز کردند.
** دوم مهر برای نخستین بار در کشور/ نخستین کاداستر صنفی در کرمان فعال شد
** معرفی استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر در صنعت گردشگری کشور در دوم مهر 96
** زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر در 26 مهر انار کرمان را لرزاند.
** 29 مهر نیز زمین لرزه ای با قدرت پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه حوالی هجدک کرمان را لرزاند.
****** ادامه وقوع زمین لرزه ها در آبان کرمان
اول آبان سال 96 شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان 11 بار لرزید.
** علیرضا رزم حسینی در دوم آبان به عنوان استاندار برتر در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد و بعد از آن در تهران مورد تقدیر قرار گرفت.
** 22 آبان نیز 6 پرونده میراث ناملموس استان کرمان ثبت ملی شد
شیرزنان کرمانی در اواخر آبان دوخت پته ضریح حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) را به پایان رساندند.
****** آذر کرمان و تغییرنماینده ولی فقیه در استان
** هشتم آذر 14 اثر ناملموس کرمان ثبت ملی شد
** زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر دهم آذر هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح روز (جمعه) لرزاند و زلزله ای به بزرگی 5.4 ریشتر برای دفعه دوم مردم هجدک را وحشت زده کرد.
** سفر استاندار کرمان و معاون سیاسی امنیتی وی ظهر روز (جمعه) دهم آذر به منظور بررسی روند خدمت رسانی به زلزله زدگان منطقه گورک از توابع روستای هجدک راور
** درست در دهم آذر معاون اول ریاست جمهوری که در سفر روسیه حضور داشت، بصورت تلفنی دستور ویژه برای کمک به زلزله زدگان هجدک راور از توابع کرمان را صادر کرد.
** 16 آذر نیز بالاخره تغییر نماینده ولی فقیه در استان رقم خورد و آیین تقدیر از اقدامات امام جمعه سابق کرمان و معرفی امام جمعه جدید برگزار شد.
** اخراج 2 مدیر/ 22 آذر 96 و گوشه ای دیگر از قاطعیت استاندار کرمان در راستای توسعه استان
استاندار کرمان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان را از جلسه ستاد بحران استان اخراج کرد.
در جلسه ستاد بحران استان کرمان استاندار کرمان با انتقاد شدید از وضعیت ارتباطات استان کرمان گفت: تا 25 دقیقه پس از زلزله نتوانستم با منطقه زلزله‌زده ارتباط برقرار کنم، لذا وزارت ارتباطات باید برای استان کرمان که در منطقه حادثه خیز است، تدبیری بیندیشد.
** همچنین 23 آذر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی تماس تلفنی با استاندار کرمان، از راه اندازی کارگروه ویژه ای به منظور تقویت و توسعه پوشش ارتباطی استان در وزارتخانه خبر داد.
** بی دقتی و تخریب گوشه ای یک بنای تاریخی
28 آذر سال 96 قسمتی از سقف بین 2 دهنه و یکی از ستون های ضلع جنوبی رواق های پیرامون بنای تاریخی اطراف میدان توحید (ارگ) شهر کرمان فروریخت.
لاغر سازی غیراصولی ستون ها دلیل اصلی این تخریب اعلام شد.
** سرانجام بعد از ماهها شهردار کرمان معرفی شد
آئین تکریم شهردار سابق و معرفی شهردار جدید کرمان در 26 آذر سال جاری برگزار و شهر کرمان از نظر وجود شهردار سر و سامان گرفت.
سید مهران عالم زاده بحرینی با امضای حکمش توسط وزیر کشور بطور رسمی از چهارشنبه 22 آذر سال جاری به عنوان شهردار کرمان منصوب شد.
** باز هم زلزله
30 آذر زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 20 و 42 دقیقه پنجشنبه کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.
** عذرخواهی وزیر ارتباطات از مردم کرمان
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات بعد از وقوع زمین لرزه های متعدد و اختلال در ارتباطات این استان در سفر به کرمان گفت: به عنوان مسئول ارتباطات کشور و فردی که مسئول این حوزه هستم اگر در بخش ارتباطات برای مردم کرمان مشکلی ایجاد شده از آنها عذرخواهی می کنم.
** وی در 29آذر نیز از مناطق زلزله زده شهرستان راور بازدید کرد.
****** دی ماه کرمان
** تعطیلی معادن تونلی کوهبنان در یکم و دوم دی
معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: به دلیل بروز زلزله های متعدد معادن تونلی شهرستان کوهبنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
** ویزیت رعنا، قربانی اسیدپاشی توسط وزیر بهداشت
پنجم دی سال 1396 رعنا قربانی اسیدپاشی در ریگان توسط وزیر بهداشت ویزیت شد.
رعنا دختر بچه 9 ساله ای که چند سال قبل در شهرستان ریگان قربانی اسیدپاشی پدرش شده بود توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویزیت شد.
** کرمان در 14 دی ماه شاهد گشایش شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب بود
شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی جنوب ‌شرق کشور واقع در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی گشایش یافت.
** دستگیری مدیر کمپین اتحاد و اعتراض مردمی در استان در 12 دی کرمان
یک منبع آگاه امنیتی در استان کرمان از دستگیری مدیر کمپین اتحاد و اعتراض مردمی توسط پلیس فتای این استان خبر داد.
** رونمایی از کتاب و تمبر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در 16 دی در آئین ملی بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان از کتاب 'چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمبر کاغذی و تمبرینه مس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد.
** هشت مدیر کانال تلگرامی در کرمان دستگیر شدند
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری 8 نفر از مدیران کانال های تلگرامی در ارتباط با ناآرامی های اخیر در 19 دی در این استان خبر داد.
**کرمان شاهد بارش نخستین برف زمستانی
کرمان در 18 دی سال جاری بعد گذارندن پاییزی خشک شاهد ریزش نخستین برف زمستانی بود.
** مدیر خاطی مدرسه شهید فاریابی جیرفت بازداشت شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه طبق قانون هر نوع آزار و اذیت کودکان ممنوع است گفت: مدیر خاطی مدرسه فاریابی جیرفت که اقدام به تنبیه دانش آموز خود کرده بود در 27 دی سال جاری بازداشت شد.
** فرماندار کرمان منصوب شد
شهرستان کرمان در 26 دی سال جاری شاهد انتصاب علی بابایی به عنوان فرماندار بود.
******* بهمن و سفر رئیس جمهوری به کرمان
بهمن اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر و گشایش دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمان
12 بهمن سال جاری دومین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان کرمان رقم خورد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای سفر دو روزه به استان کرمان، روز پنجشنبه 12 بهمن از طریق فرودگاه سیرجان وارد این استان شد.
** نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در سیرجان افتتاح شد
همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری به کرمان و با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با ظرفیت 492 مگاوات در شهرستان سیرجان این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
** استقبال کم نظیر مردم سیرجان از رئیس جمهوری
مردم استان کرمان و شهرستان سیرجان روز (پنجشنبه) با حضور پرشور و کم نظیر خود در ورزشگاه تختی سیرجان از رئیس جمهوری ایران اسلامی استقبال کردند.
** رئیس جمهوری وارد استان کرمان شد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری که از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد.
** بازدید رییس جمهوری از روستای زلزله زده گُورک از توابع شهرستان راور
رئیس جمهوری در دومین روز از سفر خود به استان کرمان از روستای زلزله زده گُورک از توابع شهرستان راور بازدید کرد
و پس از نشست با اصحاب رسانه کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.
** افتتاح بیش از 3500 میلیارد تومان پروژه مس در سفر رئیس جمهوری به کرمان
** حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در آیین سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن
** افتتاح پل باغ ملی کرمان
پل روگذر باغملی (ولیعصر) کرمان 27 بهمن در کرمان افتتاح شد.
کار طراحی و اجرای پل باغ ملی از 30 ماه قبل آغاز شد و برای اجرای این طرح 40 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 20 میلیارد تومان در بحث تملک املاک معارض با این طرح هزینه شده است.
این گوشه ای از اتفاقات تلخ و شیرین رخ داده شده در سال 96استان کرمان بوده که با مطالعه سرفصل های آن در حقیقت می توان کفه سنگین موفقیت های حاصل شده در این سال را بر ناکامی ها بخوبی احساس کرد.
امید است با عملیاتی شدن وعده رئیس جمهوری در سفر بهمن ماه امسال به استان مبنی بر پایلوت تفویض اختیار قرار گرفتن این استان ، در سال آینده با حذف و یا اصلاح قوانین و دستور العمل های دست و پاگیر اداری بخصوص در حوزه اقتصادی بتوانیم با تقویت هر چه بیشتر اقتصاد ملی و بهبودی هر چه بیشتر شاخص های توسعه در استان کرمان شاهد آبادانی و بالندگی جای جای ایران اسلامی از جمله دیار کریمان باشیم .
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.