به گزارش ایرنا، سید مهران عالم زاده روز یکشنبه در نخستین اتوبوس مطالبه گری کرمان افزود: هدف ما این است که شهر کرمان در بخش های معماری و شهرسازی، میراث تاریخی، درآمد و غیره به سمت شهر پایدار حرکت کند.
وی تصریح کرد: شهرداری منابع محدودی دارد و توقعات از آن زیاد است و تلاش داریم بین این توقعات و درآمد شهرداری تعادل برقرار کنیم.
شهردار کرمان با اشاره به تاخیر و یا توقف برخی پروژه های شهر کرمان تاکید کرد: برخی پروژه هایی که در شهر کرمان در دست اجراست متناسب با توان مالی شهرداری تعریف نشده است و با توجه به کمبود نقدینگی به کندی اجرا می شوند.
وی گفت: صدور پروانه در شهرداری کرمان در صورت مشکل نداشتن و ارائه مدارک معتبر طی 2 هفته انجام می شود و این مدت در شهرهای بزرگ 6 ماه بطول می انجامد.
عالم زاده با اشاره به اجرای مناسب پروژه میدان آزادی کرمان از طرف پیمانکار اظهار کرد: در این پروژه 74 هزار متر بتن ریزی و 2 هزار متر خاکبرداری انجام شده است و پیشرفت فیزیکی آن حدود 83 درصد است.
وی با بیان اینکه حدود 200 میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه شده است افزود: اگر منابع مالی طرح تامین شود، قرار گاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار، پروژه را تا شهریور سال آینده به اتمام می رساند.
شهردار کرمان بیان کرد: اتمام میدان آزادی، پیاده راه میدان ارگ، ساماندهی معبر گلباز خان و تبدیل میدان مشتاق به پیاده راه از مهمترین اهداف شهرداری کرمان در سال 97 است.
وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو بیان کرد: هشت پارک در نقاط مختلف شهر کرمان برای اسکان و پذیرایی مسافران در نظر گرفته شده و آماده سازی سرویس های بهداشتی و کاشت درخت، گل و ساماندهی فضای سبز نیز برای ایام نوروز در حال اجرا است.
عالم زاده ادامه داد: اجرای برنامه های مختلف در اماکن فرهنگی و هنری در ایام عید نوروز، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری و راه اندازی تورهای گردشگری و کرمان گردی با تخفیف 50 درصد از دیگر برنامه شهرداری کرمان برای تعطیلات سال جدید است.
وی با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی پیش آمده در رابطه با تقاطع ولیعصر گفت: تملک های اطراف این تقاطع تا هفته آینده انجام می شود و با تمهیدات اندیشیده شده سعی می کنیم این تقاطع کارکرد عادی خود را داشته باشد.
شهردار کرمان تصریح کرد: با تصمیم شورای اسلامی شهر کرمان هیچ پروژه ای بدون تامین اعتبار در شهر کرمان آغاز نمی شود و برای رفع مشکلات طرح نوسازی میدان مشتاق در حال برنامه ریزی برای تامین منابع هستیم.
وی تصریح کرد: تصمیم داریم فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری را برای ارتباط بیشتر با مردم، به فضای های عمومی منتقل کنیم.
وی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق برخی پرسنل شهرداری کرمان افزود: متاسفانه دولت به تعهدات خود نسبت به شهرداری عمل نکرده است و حقوق تعدادی از پرسنل شرکتی و سازمان اتوبوسرانی به مدت چهار ماه پرداخت نشده است که امیدواریم با دریافت عوارض و سایر منابع حقوق این قشر زحمتکش را تامین کنیم.
شهردار کرمان تاکید کرد: 80 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی کرمان مشغول به خدمت رسانی هستند و تعداد 100 اتوبوس نیز متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن یارانه از سرویس خارج شده اند.
وی گفت: در پروژه پل سیدی شهرداری کرمان برای حل مشکل تعهدات مازادی را پذیرفته و با توافقی که با پیمانکار انجام شده ساخت دهنه آخر پل در حال اجرا است و امیدواریم تا تیرماه سال آینده از آن بهره برداری شود.
اتوبوس مطالبه گری توسط سازمان بسیج رسانه استان کرمان راه اندازی شده است و هر هفته یکی از مدیران ومسئولان پاسخگوی سئوالات خبرنگاران خواهد بود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.