به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک شورای دفاع مقدس و شورای ایثار و شهادت افزود: اگر فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
وی تاکید کرد: فرهنگ فداکاری در حوزه کارآفرینی و جهاد اقتصادی کمتر از جهاد در راه خدا نیست.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که اکنون تسهیلات خوداشتغالی جذب نمی شود و اکثریت در صدد یافتن کارهای اداری هستند و این یعنی اینکه فرهنگ جهاد اقتصادی باید در جامعه ایجاد شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود 113 سال از جنگ جهانی اول و 70 سال از جنگ جهانی دوم می گذرد گفت: این جنگها 20 تا 50 میلیون کشته دادند در حالی که هنوز در مورد این کشته شده ها رمان و مطلب نوشته می شود.
وی به حقانیت جنگ تحمیلی اشاره و تاکید کرد: باید در مورد خاطرات و شخصیت شهدا تالیفات زیادی انجام شود.
رزم حسینی تاکید کرد: بدیهی است که ما در ایران فرهنگ غنی هشت سال شهادت و ایثار را در جنگ مردمی انتشار دهیم.
وی با بیان اینکه شهدا از مکتب و نظام خود دفاع کردند گفت: امروز ما مسئولیم این فرهنگ را گسترش دهیم.
استاندار کرمان افزود: کار ارزشمندی را که بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع آوری وصیت نامه شهدا انجام داده قابل تقدیر است و کرمان همواره در این کارها مبتکر بوده است.
وی گفت: می توان وصیت نامه رزمندگانی را که زنده هستند چاپ کنیم.
وی افزود: دفاع مقدس، یک دفاع مردمی و بدون امتیاز ویژه بود و مردم داوطلبانه از سرزمین و مکتب خود دفاع کردند لذا ما اکنون مسئول گسترش این فرهنگ هستیم.
رزم حسینی بیان کرد: آماده اجرای تفاهم نامه بنیاد حفظ آثار با دستگاه ها هستیم تا از طریق سازمان برنامه و بودجه درصدی از بودجه فرهنگی دستگاه ها برای تدوین نقش آن دستگاه در دوران دفاع مقدس اختصاص یابد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.