در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسئولان، کلنگ احداث مدرسه استثنایی نوین شهر زهکلوت در شهرستان رودبار زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، امام‌جمعه شهر زهکلوت در این مراسم به اهمیت کار خیر اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه سازی یک کار معنوی ماندگار است و ثواب اخروی برای انسان نیکوکار به همراه دارد.

حجت الاسلام بامری در ادامه به جایگاه معنوی مدرسه در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: خیران مدرسه‌ساز انسان‌های ارزشمندی هستند که برای فراهم کردن مکان مناسب برای رشد علم و دانش اموال خود را صرف می‌کنند و به همین سبب این اقدام خیران مورد احترام افراد جامعه است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در ادامه این آیین با بیان این که  ساخت مدرسه لذت بخش ترین کار و اندوخته ای ارزشمند برای آخرت است تصریح کرد: خیران مدرسه ساز پشتوانه های اصلی آموزش و پرورش در توسعه عدالت آموزشی هستند .

مهران باهری در ادامه معلم را به عنوان مهم‌ترین رکن فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و خاطرنشان کرد: کار کردن با دانش‌آموزان استثنایی سخت است اما وقتی با عشق و علاقه همراه می‌شود لذت بخش است.

وی با اشاره به این که جذب مشارکت خیران در راستای توسعه فضای آموزشی استان و رفع محرومیت هم برای دانش‌آموزان عادی وهم برای دانش آموزان استثنایی مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استثنایی است، بیان داشت: معلم، دانش‌آموز، فضا و تجهیزات آموزشی در توسعه علمی کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

بر پایه این گزارش با حضور مسئولان محلی شهر زهکلوت و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب کلنگ مرکز استثنایی نوین شهر زهکلوت در زمینی به مساحت 1800مترمربع و زیر بنای 60 متر مربع با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان به زمین زده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.