به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدایی یکشنبه شب در هشتاد و یکمین کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی منطقه یک (شهرستان کهنوج) با اشاره به اقدامات تاثیرگذار معین های اقتصادی در مناطق هشتگانه استان کرمان، تصریح کرد: در این کارگروه برنامه های کوتاه مدت معین های اقتصاد مقاومتی دنبال شده است.
وی یادآورشد: معین های اقتصاد مقاومتی باید طی یکماه آینده برنامه های دو سالانه خود را جهت تصویب به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی استان ارائه نمایند.
در این نشست مقرر گردید عرصه و حریم تاریخی قلعه کهنوج ظرف یک ماه آینده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه و پس از تصویب جهت احداث کمپ گردشگری در اطراف این بنای تاریخی به فرمانداری کهنوج ابلاغ شود تا اقدامات لازم را با کمک معین اقتصادی منطقه یک جهت مرمت و بازسازی این بنا، به عنوان تنها اثر تاریخی منطقه انجام گیرد.
* احداث واحد تولید پیگمنت تیتانیوم در شهرستان کهنوج
مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی ملل به نمایندگی از معین اقتصاد مقاومتی منطقه یک در این نشست با اشاره به تلاش های انجام گرفته جهت شناسایی فرصت های اقتصادی شهرستان کهنوج در زمینه های مختلف، گفت: هلدینگ معدنی گروه توسعه اقتصادی ملل آمادگی دارد در زمینه های معدنی در این شهرستان سرمایه گذاری کند که در این راستا مطالعات به طور کامل انجام شده است.
خرامهر با اشاره به اینکه 24 هزار هکتار از مساحت کل شهرستان کهنوج (210 هزار و 985 هکتار) اراضی کشاورزی است، افزود: 17 فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان کهنوج شناسایی شده که راه اندازی صنایع تبدیلی خرما، بسته بندی و برندسازی تولید انواع رب گوجه فرنگی، بسته بندی و برندسازی تولید سایر محصولات همچون خیارشور، پوره بادمجان و احداث سردخانه متناسب با نیاز منطقه با حداقل ظرفیت 10 هزار تن از اولویت های این منطقه می باشد.
وی با اشاره به وجود 190 هزار راس دام در شهرستان کهنوج، یادآورشد: فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه همچون احداث کشتارگاه صنعتی جهت پوشش جنوب استان با ظرفیت 2 هزار تن در سال در حال بررسی است.
مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی ملل با اشاره به صدور 12 پروانه اکتشاف در حوزه معادن شهرستان کهنوج، تصریح کرد: آمادگی داریم در حوزه تولید کنسانتره تیتانیوم با ظرفیت حداقل 130 هزار تن در سال با عیار 45 درصد سرمایه گذاری با شرکت ایمیدرو مشارکت کنیم.
خرامهر به فعالیت 14 واحد صنعتی در شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: احداث واحد تولید پیگمنت تیتانیوم با ظرفیت 50 هزار تن در سال از اولویت های حوزه معدنی گروه توسعه اقتصادی ملل در شهرستان کهنوج می باشد.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 569 واحد صنفی، 13 اتحادیه و یک اتاق اصناف در شهرستان کهنوج، افزود: راه اندازی کارگاه های تولید فرش دستباف، فرصت بالقوه احداث مراکز تجاری و خدماتی با استقرار تدریجی پنجهزار نفر و همچنین احداث مجتمع رفاهی بین راهی با کیفیت درجه دو و توسعه بوم گردی دشت دهکهان از دیگر برنامه های این گروه است.
مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی ملل با اشاره به قابلیت های شهرستان کهنوج در بخش انرژی های خورشیدی و ایجاد مزرعه خورشیدی در این منطقه، یادآورشد: برنامه اصولی و هدفمند می تواند بسترهای مناسب را جهت رشد و توسعه شهرستان فراهم آورد.
***اشتغالزایی 700 نفر در فاز سوم کارخانه تولید تیتانیوم کهنوج
فرماندار شهرستان کهنوج از انعقاد 48 فقره تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش 300 میلیارد تومان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این مجموع 13 فقره به ارزش 110 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و برخی در حال اخذ مجوزات لازم و معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات می باشند.
ابوذر عطاپور خواستار راه اندازی خانه توسعه شهرستان کهنوج از سوی معین اقتصادی منطقه یک شد و خاطرنشان کرد: کارخانه تیتانیوم کهنوج یکی از پروژه های کلان این شهرستان است که تاکنون دو فاز آن اجرایی شده است لذا پیشنهاد می شود گروه توسعه اقتصادی ملل در فاز سوم این پروژه(تولید پیگمنت تیتانیوم) مشارکت کند.
وی یادآورشد: مشارکت معین اقتصادی منطقه یک در تولید پیگمنت تیتانیوم می تواند مسائل و مشکلات پیش رو را مرتفع نموده و برای 700 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نماید.
شهرستان کهنوج در 330کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
دریافت و انتشار : بهنام احمدی *5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.