*کشف محموله سنگین مواد مخدر در کرمان
فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از نیم تن مواد مخدر در 2 عملیات جداگانه پلیس کرمان خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار 'رضا بنی اسدی فر' افزود: پلیس کرمان با اشرافیت کامل اطلاعاتی و کنترل مبادی استان، طی24 ساعت گذشته موفق شد در دو عملیات جداگانه 614کیلوگرم مواد مخدر را کشف کند.
وی درتشریح عملیات نخست گفت: ماموران انتظامی پاسگاه سیرچ شهر کرمان ازانتقال مقادیری مواد مخدر توسط یک دستگاه خودروی سواری آگاه شدند و با اقدام به موقع وبرقراری ایست وبازرسی، خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 511 کیلو گرم تریاک را کشف کردند.
وی در تشریح عملیات کشف مواد مخدر در شهرستان نرماشیر هم گفت:ماموران پلیس مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و ضمن متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد96بطری حاوی تریاک به وزن103کیلو و 690گرم کشف و2 نفر قاچاقچی در این زمینه دستگیرشدند .
سردار بنی اسدی فر ضمن بیان اینکه قاچاقچیان قصد انتقال این محموله ها را به استان های مرکزی کشور داشتند افزود: در این رابطه614 کیلو و690گرم تریاک کشف، 3 متهم دستگیر و 2 دستگاه خودرو توقیف و تحویل مراجع قضایی شدند.
**هشدارهای پلیس به متقاضیان پروانه کسب
رئیس پلیس امنیت عمومی استان از لزوم تاییدیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نصب تابلو واعلام نام محل کسب برای متقاضیان پروانه کارخبر داد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس کرمان سرهنگ ' محمد رضا پرواز' گفت' متقاضیان پروانه کسب جهت جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان قبل از نصب تابلو باید تأییدیه نام محل کسب وکار خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأییدیه نهایی را از اداره نظارت بر اماکن عمومی دریافت نمایند.
وی قرار گرفتن واحدهای صنفی و اماکن عمومی در اماکن دارای کاربری مسکونی را ممنوع دانست وافزود: به منظور پیشگیری از سرقت ، متصدیان باید از درب های ضد سرقت و قفل های استاندارد استفاده کنند.
**کشف پنج تن برنج قاچاق در منوجان
فرمانده انتظامی شهرستان منوجان از کشف پنج تن برنج قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد .
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس کرمان سرهنگ رضا محمد حسنی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری درمحور اصلی 'کهنوج-بندر عباس' به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.
وی افزود: ماموران ضمن انتقال کامیون به پارکینگ وبررسی بیشتر پنج تن برنج قاچاق به ارزش 280میلیون ریال را از خودرو کشف کردند.
سرهنگ حسنی گفت : در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه کالای قاچاق کشف شده تحویل مراجع قضایی شد.
**کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمان
رئیس پلیس آگاهی استان از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری یک متهم دراین راستا خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان سرهنگ یدالله حسن پور در این ارتباط گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا در پی اخبار واصله مبنی بر دپوی مقادیری نفت قاچاق در حاشیه شهر کرمان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس وپس از چندین روز تعقیب و مراقبت های شبانه روزی خودرو مشاهده کردند راننده خودرو مورد نظر با استفاده از تاریکی هوا و تعویض پلاک قصد انتقال سوخت قاچاق را به شهرستانهای جنوبی را داشته که با همکاری ماموران انتظامی شهرستان فهرج کامیون حامل سوخت قاچاق توقیف گردید.
حسن پور در ادامه گفت: در بازرسی از خودرو 30 هزار لیتر نفت سقید قاچاق به ارزش ریالی 800 میلیون ریال کشف شد و در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از شهروندان خواست، هرگونه اخبار در خصوص قاچاق کالا و مخلان نظم و امنیت اقتصادی را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
دریافت و انتشار : بهنام احمدی *5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.