محمد مهدی افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبقات زیرین عمارت شاه نشین باغ شاهزاده ماهان دچار حریق می شود که در همان دقایق اولیه کارکنان باغ مذکور متوجه حریق می شوند و اقدام به مهار و اطفای آن می کنند.
وی تصریح کرد: حریق به دیواره های طبقه زیرین عمارت شاه نشین باغ شاهزاده ماهان خسارت وارد کرده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بررسیهای اولیه نشان می دهد سهل انگاری بهره بردار در قطع نکردن برق بخاری برقی دلیل ایجاد حریق بوده است.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون بهره بردار موظف به پرداخت خسارات وارده است افزود: خوشبختانه بهره بردار، مکان مذکور را بیمه کرده است و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در حال تعیین خسارات هستند تا جهت جبران به بهره بردار و شرکت بیمه طرف قرارداد اعلام شود.
افضلی با تکذیب برخی اخبار در خصوص سرایت حریق به درختان کهنسال باغ شاهزاده ماهان تاکید کرد: حریق تنها در طبقه زیرین عمارت شاه نشین این باغ ثبت جهانی روی داده و با هوشیاری کارکنان میراث فرهنگی از سرایت آن به سایر قسمتها جلوگیری شده است.
وی تصریح کرد: این حادثه هیچگونه اختلالی در فعالیت های این مجموعه تاریخی بوجود نیاورده است و گردشگران می توانند طبق برنامه از آن بازدید کنند.
باغ شاهزاده ماهان یکی از باغ ‌های تاریخی ایران است که حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و در دامنه کوه ‌های تیگران واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه است.
باغ شاهزاده در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.
خبرنگار:داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.