به گزارش ایرنا مسعود الهامی شبانگاه چهارشنبه در نشست خبری در محل اداره کل ICT کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زلزله زدگان شهرستان بم افزود: اختلالات بوجود آمده پس از زلزله های اخیر استان کرمان دغدغه بجا و اصلی استاندار کرمان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با تاکید بر اینکه با دغدغه جدی و دلسوزانه استاندار کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران امتیازاتی ضروری برای استان کرمان کسب شد اظهار کرد: برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه نصب و راه اندازی 90 ایستگاه BTS در سطح استان و باز شدن رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی از جمله امتیازات واگذار شده به استان کرمان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه رومینگ بین اپراتورها از مشکلات اساسی اپراتورها در استان کرمان است افزود: بنا شد این امکان بصورت 100 درصد اجرایی شود و اپراتورها باید ان را در صدر اقدامات خود بگذارند.
وی گفت: پس از پیگیری 2 ساله رومینگ و پیگیری مجدانه استاندار کرمان سرانجام دستور راه اندازی رومینگ در کرمان به اپراتورها ابلاغ شد.
وی با تاکید بر اینکه اپراتورها حداکثر ظرفیت را در سایت های خود ایجاد کنند تا استان کرمان در بحران ها مشکل ارتباطی نداشته باشد افزود: با پیگیری استاندار کرمان دستور تخصیص 10 دستگاه دیزل ژنراتور سیار جدید برای ایستگاه های اپراتورها داده شده است.
الهامی بیان کرد: همچنین یکهزار سلول باطری جدید برای نوسازی شبکه تغذیه ایستگاه های همراه و تعدادی ایستگاه سیار به استان کرمان تخصیص پیدا کرد و افزایش ظرفیت ایستگاه های سیار ابلاغ شده است.
وی گفت: ایجاد شبکه بحران بزودی در کرمان نصب و راه اندازی می شود که اعتبار آن از محل اعتبارات وزارت کشور تامین می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: شرکت ارتباطات و زیر ساخت، مخابرات منطقه کرمان و اپراتورها همکاری خوبی در بحران ها داشت و مقامات استان از جمله استاندار کرمان با پیگیری مدیرانه امتیازات خوبی را برای استان گرفت.
وی ادامه داد: با استقرار تجهیزات و منابع در استان کرمان بخش بزرگ از مشکلات پوششی همراه و ثابت رفع می شود و به تاب آوری شبکه های ارتباطی در بحران ها کمک فراوانی می کند.
وی عنوان کرد: تمام اپراتورهای ثابت و همراه به گونه ای ظرفیت سازی کنند که اختلالی در بحران نداشته باشیم و روز زلزله به مردم اعلام کردیم که به اپراتورها هجوم نیاورند.
الهامی گفت: پس از زلزله های متناوب و اختلالات ارتباطی و پیگیری استاندار کرمان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان منجر به سفر وزیر ارتباطات به این استان شد.
وی افزود: پس از وقوع زلزله های اخیر اختلالاتی در شبکه ارتباطی استان کرمان بوجود آمد.
وی گفت: تامین ارتباطات پایدار در دقایق اولیه پس از رخدادهای طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شبکه های ارتباطی از مهمترین ابزار امدادرسانی به مردم هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تصریح کرد: تامین ارتباطات پایدار برای مدیران بحران اولویت نخست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان است و پس از آن، تامین ارتباطات امن برای مردم بسیار ضروری است و منجر به القای بار روانی مثبت در مردم می شود.
وی گفت: در تمامی اپراتورهای دولتی و خصوصی، ثابت و همراه پس زلزله های اخیر استان کرمان با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچگونه بحرانی در شبکه ارتباطی وجود نداشت و در دقایق اولیه پس از رخدادها هیچگونه اختلالی در خطوط ارتباطی نداشتیم.
الهامی افزود: اما در رخدادهای طبیعی زلزله هیچگونه اختلالی در شبکه های ارتباطی قابل پذیرش نیست و اپراتورها باید بگونه ای ظرفیت سازی کنند که شریان های ارتباطی ویژه ای در اختیار مدیران بحران و مردم قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: این سرمایه گذاری ها در راستای توسعه اقتصادی پایدار استان کرمان انجام شده است.
وی ادامه داد: از اهم شاخص ها افزایش پهنای باند زیر بار از 1.9 گیگابایت بر ثانیه به 31.4 گیگابیت افزایش داشته که افزایش 16.7 برابری را نشان می دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تصریح کرد: چنین رشدی، بستر و موقعیتی مناسب را برای تحقق حقوق شهروندی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شده و منجر به رشد شاخصه های ICT در استان کرمان شده است.
وی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد افزایش پهنای باند در اختیار مردم را تا 50 برابر رشد دهد که این امر تحقق حقوق شهروندی را در سطح استان کرمان افزایش می دهد و زیرساخت ها نیز برای این اقدام فراهم است.
الهامی افزود: پوشش نسل سوم (3G) در 69 شهر استان کرمان و نسل چهارم 35 شهر از مجموع 71 شهر این استان که در آغاز تدبیر و امید صفر بوده است در این دولت میسر شد.
وی گفت: مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری این استان برنامه خود را برای اتصال نسل سوم و چهارم در تمامی شهرهای استان کرمان تا دهه فجر اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید در استان کرمان افزایش سایت های نسل سوم (779 سایت) و نسل چهارم (351 سایت فعال) در مجموع اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل رقم خورد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: بهرمندی 2 هزار و 545 روستای استان کرمان از اینترنت پرسرعت نسل چهارم در حالی بود که این آمار در آغاز تدبیر و امید صفر بوده است و همچنین 50 روستای فاقد دستگاه خودپرداز دستگاه های ATM نصب شده است و در حال سرویس دهی در روستاهای دوردست هستند.
وی افزود: افزایش 3.5 برابری کاربران اینترنتی از ابتدای دولت تدبیر و امید رقم خورد و امروز تعداد کاربران اینترنت یک میلیون و 478 هزار و 194 نفر رسیده است.
الهامی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان کرمان بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: طبق آخرین اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران، استان کرمان در رتبه چهاردهم کشوری کسب و کارهای اینترنتی است که می توان با بهره گیری از توان نخبگان، فعالان بخش خصوصی و جوانان خلاق این رتبه را به دهم ارتقا داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: 6 میلیارد و 950 میلیون ریال در سالجاری به حوزه ICT اختصاص داده ایم تا انگیزه مضائف برای نخبگان برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کردیم و مدیر این پارک همکاری خوبی در این زمینه انجام دادند و مرکز تسهیل گری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای افتتاح در دهه فجر آماده شده است.
الهامی گفت: شناسایی فعالان کارآفرین، ایجاد تعامل سازنده و هم افزایی بین اعضای زیست بوم کارآفرینی و شناسایی، تجمیع و تخصیص منابع استان کرمان برای آموزش، ایجاد، رشد و توسعه کسب و کارهای نوپای محلی ازجمله اهداف راه اندازی این مرکز است.
وی افزود: با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در حال راه اندازی چند VC فعال در این استان هستیم.
پس از زمین لرزه کوهبنان کرمان اختلالاتی در خطوط تلفن همراه رخ داد و همچنین در نقاطی از این استان آنتن دهی تلفن همراه قطع شد که با پیگیری مسئولان استان کرمان از جمله استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیاری از این مشکلات رفع شد.
در این نشست مدیر مخابرات منطقه کرمان و مدیرکل ارتباطات زیرساخت این استان حضور داشتند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.