به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در مصوبه اخیر مجلس برای کمک به مناطق زلزله زده، مصوبه با رویکرد کرمانشاه تدوین شده بود و با رایزنی های انجام شده، مصوبه برای استان های کرمان و کرمانشاه گرفته شد.
وی بر کمک به بخش معدن در استان کرمان نیز تاکید کرد و گفت: مناطقی مانند راور و کوهبنان از مراکز مهم معدنی استان کرمان هستند و در 20 روز گذشته تمامی معادن تعطیل شده است زیرا هیچ فردی جرات نمی کند به معادن برود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قوانین و مقررات در بخش معادن نوشته شده که حق استان کرمان پرداخت شود اما در بحث حقوق دولتی که در قانون پیش بینی شده، پرداخت های مربوطه انجام نمی شود.
وی بیان کرد: تقاضا داریم آن میزان که از صنعت و معدن بابت حقوق دولتی به خزانه واریز شده به استان کرمان پرداخت شود تا برای ایمن سازی معادن مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده مردم کرمان و راور اظهار کرد: درخواست داریم به دلیل اینکه خسارت ها در کوهبنان مشابه راور است، مجموع کمک های در نظر گرفته شد مشابه یکدیگر باشد.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان نیز گفت: زمین لرزه ها گوشزد می شود باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و اگر این زمین لرزه ها در جنوب استان کرمان رخ داده بود فاجعه ملی به وجود می آمد.
احمد حمزه افزود: در جنوب استان کرمان 100 هزار خانه خشت و گلی و غیرایمن وجود دارد که با یک زمین لرزه 6 ریشتری آوار می شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آمادگی مجموعه دولت در تمامی رده های مدیریتی در زمان بروز بحران و حوادث در استان کرمان بسیار ارزشمند و مثال زدنی است.
شهباز حسن پور با تاکید بر اینکه پایه بودجه ای استان کرمان ضعیف بوده و هست افزود: در یک سال گذشته بیشتر زمین لرزه ها در استان کرمان به وقوع پیوسته است.
وی عنوان کرد: بیشترین خسارت جانی در حوادث زلزله در سطح کشور مربوط به استان کرمان است و در کنار آن بیشترین تلفات جانی حوادث رانندگی نیز مربوط به این استان است که این مسائل باید با برنامه ریزی مناسب رفع شود.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشورو رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.