به گزارش ایرنا علی غیاثی روز شنبه در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان افزود: امروز شاهد افتتاح شانزدهمین نمایشگاه استانی کشور در منطقه جنوب کرمان به میزبانی شهرستان جیرفت هستیم.
وی ضمن قدردانی از میهمان نوازی مردم و مسئولان جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از دستآوردهای مهم فرهنگی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب بوده که ابتدا در تهران و سپس در استان های مختلف هر ساله برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه استانی فرصت خوبی برای دسترسی همه مردم به آخرین کتاب های روز کشور است لذا مردم باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.
غیاثی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب فرصتی برای افزایش آگاهی علم و اطلاعات مردم در بخش های مختلف است لذا زمینه مشارکت حداکثری مردم را باید در این نمایشگاه ها فراهم کنیم.
معاون امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دغدغه رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی راه های کاهش آسیب های اجتماعی که دغدغه رهبری و مسئولان است، افزایش مطالعه است که با افزایش اطلاعات مردم آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
وی همچنین به ظرفیت های بخش کشاورزی جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب می تواند با ارایه کتاب های تخصصی در این بخش زمینه افزایش اطلاعات کشاورزان این منطقه را فراهم کند.
غیاصی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار است لذا امیدواریم مردم از این نمایشگاه استقبال خوبی کنند.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان محل تلاقی سه فرهنگ استان کرمان، هرمزگان و جنوب کرمان است، تصریح کرد: این منطقه داری فرهنگ خاصی است که باید این فرهنگ ثبت و مکتوب شود.
معاون امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت از انتشار کتاب ها در زمینه اداب و سنن مناطق مختلف حمایت می کند.
وی گفت: دولت با ایجاد طرح های باشگاه کتاب خوانی، شهرپایتخت کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را فراهم کرده است.
پنجمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با حضور مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، فرمانداران و مسولان جنوب استان کرمان افتتاح شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده :نجمه حسنی*
74509/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.