به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان از اقدامات بنیاد مسکن تقدیر کرد و افزود: بازسازی و مقاوم سازی بخشی از مناطق شهری و منازل آسیب دیده را انجام خواهیم داد و در کنار آن تخریب و آوار برداری واحدهای قدیمی که واحدهای مقاوم به جای آنها ساخته شده را به صورت جدی پیگیری می کنیم.
وی اظهار کرد: بارها با وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات ارتباطی استان کرمان تماس گرفته ام و وی نیز بسیار خوب استقبال کرده و کارگروه ویژه ای را برای رفع مشکلات ارتباطی این استان پیش بنیی کرده اند.
استاندار کرمان با بیان اینکه این استان بر روی زون زلزله قرار گرفته است ادامه داد: به دلیل ساخت با کیفیت منازل مسکونی در شهرستان راور توسط بنیاد مسکن، این واحدها از زمین لرزه های اخیر خسارت ندیده و تنها واحدهای مسکونی قدیمی و نامقاوم خسارت دیده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای کرمان و راور نیازمند بازسازی خانه های قدیمی هستیم که به دلیل زلزله آسیب دیده اند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یک میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای بازسازی واحدهای زلزله زده بویژه در استان های کرمان و کرمانشاه اختصاص یافته است.
محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: بخشی از دغدغه ما در حوزه بازسازی ساختمان ها، در حوزه مراکز عمومی است زیرا بازسازی این مکان ها ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از خیران در تهران شناسایی شده اند که برای ساخت کانکس در مناطق مورد نیاز اعلام آمادگی کرده اند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قول های زیادی برای دنبال کردن مشکلات مربوط به حوزه ارتباطات استان کرمان داده شده و امیدواریم در میدان عمل اتفاقات خوبی بیافتد.
محمدمهدی زاهدی افزود: همه مسئولان باید اخم انقلابی استاندار کرمان را جدی بگیرند زیرا در بخش های دیگر هم مشکلاتی وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: کمک های مالی و غیر مالی خوبی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی به ترک خوردن برخی واحدهای مسکونی اشاره و بیان کرد: لازم است که برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی برنامه ریزی لازم انجام شود.
** وقوع 1099 پس لرزه در استان کرمان
معاون عمرانی استانداری کرمان نیز خاطرنشان کرد: در اولین زمین لرزه 6.1 ریشتری در 10 آذرماه، بلافاصله پس از زلزله جلسه ستاد بحران تشکیل شد و نیروهای مربوطه به منطقه اعزام شدند و جلسه دوم در محل وقوع زمین لرزه برگزار شد و متعاقب آن اسکان موقت و امکانات اولیه توزیع شد.
سید مصطفی ایت اللهی موسوی تصریح کرد: از 10 آذرماه تاکنون یک هزار و 99 زلزله و پس لرزه در این منطقه رخ داده که چهار تا از این زمین لرزه ها بین 5 تا 6 ریشتر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های کرمان و راور 12 هزار واحد مسکونی شهری و 18 هزار و 800 واحد مسکونی نیازمند به بازسازی هستند.
وی عنوان کرد: در شهر کرمان نیز 86 هزار واحد مسکونی، عمومی و مدارس آسیب پذیر شناسایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان 147 هزار واحد در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.
سلطانی نژاد با بیان اینکه 90 هزار واحد مسکونی نیز در گذشته بازسازی شده است، عنوان کرد: در سال گذشته بازسازی 12 هزار واحد مسکن روستایی سهمیه استان کرمان بوده است که بخشی از آن محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد: 236 هزار واحد مسکونی در استان کرمان مقاوم سازی شده است که با روند کنونی اعتبارات نمی توان برنامه پیش بینی شده در این زمینه را محقق کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.