رضا اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خیرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و همچنین پیاده‌سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان کرمان نیز مانند کل کشور اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: استفاده بهینه از ظرفیتها و توانایی ‌های بخش تعاون در سطح روستاهای کشور، توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در قالب مشارک گروهی از جمله مزایای این طرح است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: طی مصوبه آبان ماه هیات وزیران، بیش از 400 میلیار تومان تسهیلات بانکی این طرح به استان کرمان اختصاص یافته است.
وی افزود: تسهیلات این طرح با نرخ 6درصد، تنفس یک ساله و مدت بازپرداخت پنج ساله به شرکتهای تعاونی طرح روستا تعاون متناسب با طرح توجیهی و وسعت عمل آنها پرداخت می شود.
وی با اشاره به پهنه روستایی طرح روستا تعاون در استان کرمان گفت: روستا‌های دارای حداقل 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس در روستاها، دارا بودن طرح هادی و مهاجرت فرستی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا مشمول این طرح خواهد بود.
اسماعیلی بیان کرد: روستاهای هدف می ‌توانند در بخش‌ های تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی (توسعه روستایی) تعاونی تشکیل دهند.
وی افزود: این تعاونی‌ ها با مبانی قانونی ماده 24 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اندیشیدن تمهیداتی برای رساندن سهم بخش تعاون به 25 درصد در اقتصاد کشور و ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ارتقاء جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کل کشور مبنی بر اولویت روستایی در ایجاد فرصت ‌های شغلی جدید و پایدار تشکیل می‌ شود.
طبق آخرین سرشماری سال 1395 کشور، از سه میلیون 164 هزار و 718 نفر جمعیت استان کرمان، یک میلیون و 302 هزار و 557 نفر در روستاها زندگی می کنند.
استان کرمان دارای 151 دهستان و 11 هزار و 767روستا است که از این تعداد پنج هزار و 642 روستا مسکونی و 6 هزار و 126 روستا غیر مسکونی است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.