به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز یکشنبه در همایش یاوران وقف در راستای ترویج فرهنگ وقف افزود: هر زمان که توجه بیشتری بر سیره وقف بوده، مسائل و دغدغه های اجتماعی کمتر شده است.
وی اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم سیره خوب و پسندیده وقف را ادامه داده و مسائل اجتماعی را کاهش دهیم، باید به توسعه فرهنگ وقف و ابعاد آن توجه داشته باشیم.
وی تامین رفاه اجتماعی جامعه را از وظایف دولتها برشمرد و گفت: حاکمیت اگر جایی امکان حضور فرهنگ وقف و مشارکت های اجتماعی نباشد، ورود می کند اما در کشور ما با حضور مردم بسیاری از مشکلات رفع شده است.
صادق زاده با تاکید بر اینکه انسان هدف توسعه است افزود: مسائل توسعه ای باید مسائل مردم باشد.
وی گفت: امروز در جامعه اگر به نقش افراد در توسعه توجه شود و جایگاه واقفان بزرگ دیده شود، از مشکلات عدیده ای در حوزه اجتماعی پیشگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مقابله با رشد 26 درصدی اختلالات، افزایش اعتیاد، افزایش پرونده های قضایی و مواردی از این دست نیاز به مشارکت های اجتماعی افراد دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: اگر به مسائل مردم و نقش دهی به آنها در ساماندهی اشکالات و معضلات اجتماعی و حرکت به سمت سلامت اجتماع نگاه نکنیم وضعیت اجتماعی دچار تغییرات منفی می شود.
وی تاکید کرد: امید است که واقفان امروز نگاه خود را متناسب با جامعه تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در کرمان نگهداری می شوند که 78 درصد این افراد بدسرپرست هستند و این موضوع نشان دهنده وجود مشکلات اجتماعی در جامعه است.
این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و در محل سالن اندیشه برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.