دکتر محمود نکوئی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در تالار برق کرمان افزود: برگزاری این همایش سرآغازی برای همکاری و همفکری های بعدی کشورهای مختلف است.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ساخت پلی بین سازمان های مختلف برای حفاظت از محیط زیست است.
دبیر علمی همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت گفت: همچنین همکاری و همفکری بین اساتید و اندیشمندان بخش سلامت با صاحب نظران و اساتید خارج از بخش سلامت در این همایش دیده شده است.
وی افزود: با برگزاری این همایش فعالیت های انسانی موثر در تغییرات اقلیمی برای نجات جان انسان ها بررسی شده است و بر این اساس نظام سیستم درمانی کشور ساماندهی می شود.
نکوئی مقدم اظهار کرد: 84 مقاله به این کنفرانس ارسال شده که 24 مقاله توسط داوری این همایش انتخاب و از این تعداد هشت مقاله به صورت سخنرانی و مابقی مقالات به شکل پوستر به معرض دید عموم گذاشته شده است.
دبیر علمی همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت افزود: نکته ای که این همایش را از دیگر همایش ها متمایز می کند، قسمت کودکان و تغییرات اقلیمی بوده که به این همایش اضافه شده است و بچه های مدارس با کاریکاتور و شکل آموزش در مورد تغییرات اقلیمی می بینند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس در حاشیه این همایش عنوان کرد: 320 عکس به داوری این همایش ارسال شده که تعداد 44 عکس در زمینه تغییرات اقلیمی پذیرفته شده است و جوایزی به نفرات اول تا سوم تقدیم می شود.
همزمان با همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت یک همایش نیز در شهر بن کشور آلمان در حال برگزاریست و برگزاری این همایش در ایران فعالیتی نو محسوب می شود.
دولت تدبیر و امید در استان کرمان برای رهایی از تغییرات اقلیمی برنامه های متعددی از جمله مالچ پاشی، بیابان زدایی، طرح همیاران آب را به همت استاندار کرمان، تمامی دستگاه ها و کارشناسان مربوطه اجرایی کرده است و با تغییر الگوی کشت و یکپارچه سازی اراضی گام های موثری در حفظ آب های زیر سطحی و در نتیجه حفاظت از محیط زیست برداشته است.
همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با شرکت پنج کشور از 24 آبان ماه در کرمان آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.