مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح 71 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در این استان افزود: تعداد نیروگاه های خورشیدی خانگی این استان به 220 نیروگاه رسید.
یحیی صادقی اظهار کرد: 17 نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی امروز در شهرستان کوهبنان به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه دولت برق تولید شده در نیروگاه های خانگی را خریداری می کند گفت: این نیروگاه ها 650 تا 900 هزار تومان در ماه و هشت میلیون تومان در سال درآمد دارد.
صادقی افزود: هر نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی با هزینه 24 میلیون و 300 هزار تومان و با حمایت تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) در منازل مددجویان این نهاد احداث می شود.
وی با تاکید بر اینکه نیروگاه های خورشیدی هیچ خطر و آلودگی ندارد تصریح کرد: نصب این نیروگاه ها خانوارهای روستایی را توانمند می کند.
دولت با نصب این نیروگاه ها در منازل مسکونی برق تولید شده را از این خانوارها خریداری می کند.
فرماندار، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان کوهبنان، استاندار کرمان را در سفر به کوهبنان همراهی می کنند.
استاندار کرمان صبح امروز ضمن بازدید از روند برداشت محصول زعفران از مزارع دهستان دشتخاک زرند، معدن سرب و روی جور، نیروگاه هشت مگاواتی کوهبنان و نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی کوهبنان را افتتاح کرد.
استاندار کرمان سفرهای استانی را به منظور بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در برنامه دارد.
استاندار کرمان همچنین امروز ضمن حضور در گلزار شهدای کوهبنان با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.