به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در بازدید از خانه حاج آقا علی در قاسم آباد رفسنجان افزود: ارزش و ارزآوری آثار گردشگری بالاتر از نفت و منابع خدادادی است و احیای آثار باستانی و تاریخی و توجه به نقش گردشگری می تواند در تولید ثروت و درآمدزایی نقش بسزایی داشته باشد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان در صدد اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف جامعه هستند ادامه داد: در سایه همدلی و مثلث توسعه اقتصادی می توانیم مجموعه های ماندگار و درآمدزایی را در حوزه گردشگری احیا کنیم و شاهد رونق اقتصادی باشیم.
وی بیان کرد: ایران در حوزه گردشگری کمترین درآمدزایی را در خاورمیانه دارد و صنعت گردشگری در جهان بعد از صنعت خودروسازی و نفت رتبه دوم را دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود 1.4 میلیارد گردشگر در سراسر دنیا از مناطق گردشگری بازدید کردند و به ازای هر گردشگر خارجی 12 شغل پایدار ایجاد می شود.
وی گفت: برای ایجاد یک مجموعه پتروشیمی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان و برای ایجاد یک کارخانه فولاد نیز سه هزار میلیارد تومان هزینه و به ترتیب برای 600 و 500 نفر اشتغال ایجاد می شود در حالی که مجموعه های گردشگری و آثار باستانی نظیر خانه حاج آقاعلی در رفسنجان، باغ فتح آباد و سایر آثار تاریخی با کمترین هزینه می تواند احیا و درآمدزا باشد.
رزم حسینی افزود: توجه به گردشگری از اقدامات اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است و استان کرمان در این زمینه در دولت یازدهم رتبه برتر را کسب کرده و امیدواریم که با ادامه این مهم در دولت فعلی به نماد پایدار اقتصاد مقاومتی برسیم.
وی خاطرنشان کرد: تمام موفقیت هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به دست آمده به استانهای دیگر ابلاغ شده و امیدواریم با ایجاد همدلی و مشارکت فعالان سیاسی به توسعه پایدار برسیم.
وی با بیان اینکه کارشناسان توسعه و اقتصاد بر این باورند که اقتصاد مقاومتی نجات دهنده کشور است گفت: استان کرمان چهار سال است که اقتصاد مقاومتی را از قلعه گنج و بعد از آن سایر شهرستانها آغاز کرده و این مسیر را تا رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی دنبال خواهد کرد.
استاندار کرمان در بخش دیگر از سخنانش به محصول ارزآور پسته اشاره کرد و گفت: سال گذشته از طریق بانک کشاورزی بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات برای تجار پسته و کشاورزان استان کرمان جذب شد و امسال نیز راه اندازی بورس پسته به خرید پسته کشاورزان کمک بزرگی خواهد کرد.
رزم حسینی افزود: کشاورزان می توانند در بورس پسته محصول خود را در انبارهای سازمان بورس قرار دهند و امیدواریم که فعالیت بورس رونق بگیرد و مشکلات این بخش بر طرف شود.
استاندار کرمان با اشاره به مصرف زیاد آب در روش های غرق آبی گفت: دولت برای صرفه جویی آب در کشاورزی برنامه هایی دارد که یکی از آنها طرح همیاران آب است که کاملا تخصصی است.
وی ادامه داد: این الگو می تواند به کشورهایی که مشکل آب دارند کمک کند و این طرح به یکپارچه سازی اراضی خرده مالکان کمک خواهد کرد.
وی گفت: در فاز نخست قرار است تا پنج هزار هکتار از اراضی پسته در استان کرمان یکپارچه سازی شود و این کار مستلزم فرهنگ سازی بین کشاورزان و خرده مالکان است.
استاندار و هیات همراه ضمن افتتاح مدرسه غیرانتفاعی شهید احمدی رفسنجان از ترمینال ضبط پسته آگاه و مجموعه ورزشی بانوان آگاه بازدید کردند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.