به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل پست استان کرمان، علیرضا اکبری افزود: مجموع ترافیک صادره از این استان طی 6 ماهه اول سال ‏جاری بالغ بر پنج میلیون و 800 هزار مرسوله بوده است.
وی با اشاره به 17 مهر روز جهانی پست بیان کرد: از سال 1969، روز 9 اکتبر به عنوان سالروز تأسیس اتحادیهٔ جهانی پست و روز جهانی پست تعیین شد و پست ایران از جمله نخستین کشورهای عضو این اتحادیه قدیمی سازمان ملل است که ارتباط خوبی با دیگر کشورهای عضو دارد.
اکبری افزود: سال 1396 با شعار پست هوشمند در خدمت مردم؛ رقابت، تحول و تکامل نامگذاری شد و به یمن همفکری، همدلی و تلاش دلسوزانه کارکنان مجموعه پست استان کرمان توانسته اند در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران علاوه بر کسب رتبه اول در سه سال متوالی و در سال چهارم هم این رتبه را در 6 ماهه اول سال 96 بین ادارات کل پست کشور حفظ کنند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع طی 6 ماه گذشته بالغ بر 6 میلیون و 200 هزار مرسوله پستی وارد استان کرمان شده است تصریح کرد: ترافیک وارده به ازای هر واحد پستی 13 هزار مرسوله اعلام شده است.
مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه ترافیک صادره به ازای هر واحد پستی در استان طی 6 ماه گذشته بالغ بر 12 هزار مرسوله بوده است اضافه کرد: در مجموع 12 میلیون مرسوله در استان در طول 6 ماه اول سال جاری جابه ‎جا شده است.
اکبری با تاکید بر اینکه سرانه ترافیک مرسوله به ازاء هر نفر جمعیت در 6 ماه گذشته 2 مرسوله بوده است یادآور شد: سرانه ترافیک کارمند هم طی 6 ماهه اول سال ‎جاری 15 هزار مرسوله بوده است.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 254 دفتر ICT روستایی فعال در روستاهای استان کرمان به ارائه خدمات می ‎پردازند ادامه داد: همچنین 146 دفتر پیشخوان دولت و چهار نمایندگی قبول شهری هم در استان فعال است.
مدیرکل پست استان کرمان بیان کرد: پست تعدد نقاط تماس بیشتری نسبت به سایر دستگاهها دارد و دفاتر خدمات پستی در روستاها نیز فعال شده‌ و خدمات الکترونیکی از جمله کارت ملی هوشمند را ارائه می‌ دهد.
مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به پروژه سیماک بیان کرد: نبود اطلاعات جامع و دقیق، فقدان یکپارچگی اطلاعات بین دستگاههای ذیربط، کاغذی‏ بودن مدارک، دستی‏ بودن مکاتبات، مواجهه حضوری ارباب‏ رجوع با کارکنان ادارات، وجود ابهام، نقص و تعارض در برخی قوانین و مقررات که احتمال برداشت‏ های متفاوت از آنها را افزایش می‌ دهد.
وی ادامه داد: امکان اِعمال سلیقه در تصمیم‏ گیری ‏های اداری، و نیز ضعف سیستم نظارتی از مهم‌ترین زمینه‏ های بروز چالش در حوزه املاک و زمین ‏خواری در کشور بوده و پروژه سیماک به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی به شرکت ملی پست به عنوان متولی و اجرا کننده واگذار شده است.
مدیرکل پست استان کرمان افزود: مطابق اساسنامه جدید شرکت ملی پست با پیگیری های که در دولت تدبیر و امید انجام گرفت پست از بلاتکیفی بیرون آمد و با تصویب این اساسنامه خدمات پستی از جمله در روستاها و مناطق محروم گسترش می یابد و خدمات دستگاههای اجرایی که 547 خدمت احصاء شده و در بستر الکترونیک و از طریق پست که درگاه خدمات دولت الکترونیک نیز است برون سپاری می شود.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید به وظایف ذاتی خود بپردازند و توزیع و برون سپاری خدمات خود را به پست و دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.
اکبری همچنین با اشاره به سرویس های جدید و الکترونیکی پست از راه اندازی سرویس پستمن به عنوان اپلیکیشن رسمی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمل کالا در شهرها توسط پیک های موتوری نام برد.
وی تاکید کرد: با پستمن می توانید به صورت آنلاین پیک موتوری سفارش دهید و هزینه آن را به صورت نقدی یا اعتباری پرداخت کنید و از مزایای این سرویس فقط کافیست مبدا و قصدتان را مشخص کنید تا نزدیکترین پیک به شما مراجعه کند.
وی ادامه داد: بوسیله پستمن برای جابجایی کالای خود نیازی به پول نقد نیست و می توانید به صورت آنلاین پرداخت کنید و تمام مراحل تحویل کالا بر روی gps قابل مشاهده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.