به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در دیدار هیات رئیسه و فرماندهان پلیس های تخصصی استان کرمان با وی افزود: نیروی انتظامی بر مبنای تخصص، تعهد و ولایتمداری نیروهای خود، به عنوان حافظ جان و مال مردم به شمار می رود.
وی به روایتی از امام علی (ع) اشاره و بیان کرد: این امام همام فرموده اند 'هیچ بی نیازی همانند عقل و هیچ فقری بدتر از جهل، هیچ میراثی بالاتر از ادب و هیچ پشتیبانی بالاتر از مشورت کردن نیست'.
وی ادامه داد: لذا از این کلام امام علی (ع) در می یابیم بیشتر افرادی که در صدد انجام کارهای مخاطره آمیز هستند از عقل خود آنطور که شایسته است استفاده نمی کنند.
وی به اهمیت مشاوره در زندگی افراد اشاره و اظهار کرد: همواره باید در کارهای مهم با افراد زبده مشورت کرد زیرا این امر در آموزه های دینی نیز مورد تاکید ویژه ای قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: هفته نیروی انتظامی در حقیقت فرصت ارائه ماموریت ها، خدمات و تلاش های پلیس در 18 رسته تخصصی برای ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت عمومی است.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام داده و امنیت نسبی موجود در کشور و استان کرمان نشان دهنده آن است که کارکنان مجموعه پلیس به صورت شبانه روزی کار خود را انجام می دهند و در این حوزه نمره قابل قبولی را تاکنون دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: استان کرمان در حوزه های امنیتی بویژه در راستای امنیت اجتماعی به عنوان کار تخصصی پلیس تاکنون وضعیت خوبی داشته و می توان با مشارکت مردم و دستگاه های متولی این امنیت را ارتقا بخشید زیرا امنیت برگ برنده ما در مقابل سایر کشورها است.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی تلاش دارد از ظرفیت موجود برای خدمت به مردم استفاده کند گفت: اعتیاد جوانان، دغدغه پلیس است که منجر به افزایش آمار طلاق شده است.
سردار بنی اسدی فر مصرف مشروبات الکلی و حاشیه نشینی را از دیگر دغدغه های پلیس دانست و ادامه داد: ائمه جمعه استان کرمان می توانند به خوبی در راستای رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات موجود جامعه به کمک پلیس بیایند.
هفته نیروی انتظامی از جمعه چهاردهم مهر آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.