به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: بنی امیه فکر کردند که با شهادت امام حسین و یارانش حکومت برای انها فراهم شده و امامت ائمه اطهار به پایان رسیده است در حالی که عاشورا آغاز حرکتی نو به سمت مقصود مقدس و سعادت ابدی است.
وی تصریح کرد: جنگ نرم یزیدیان با پیکار با اهلبیت، فایده نداشت و در از بین بردن این مکتب ناب عاشورا موفق نشدند.
رمضانی پور در بخشی از سخنانش به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با خانواده شهید حججی اشاره کرد و افزود: معظم له ابراز کردند که این شهید نشان داد که حمایت از آرمانهای انقلاب در جوانان ما زنده است و ایثارگری های این چنین رزمندگان شجاع باید در کتب درسی و دانشگاهی آورده شود تا روحیه فداکاری و انقلابی در جوانان ایجاد شود، امثال حججی ها در مسجد، درس و دانشگاه و در مکتب امام حسین آموختند که حاضرند جانفشانی کنند امید که شهادت این جوان انقلابی تلنگری برای جوانان این مرز و بوم باشد.
وی به تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره و بیان کرد: این مجمع در سال 69 تاسیس شد و کارهای بزرگی در ایجاد اتحاد بین همه مذاهب اسلامی شکل گرفت و امروز شاهدیم برخی مفتی ها از جمله مفتی اعظم عربستان سعودی که اخیرا در ایام عاشورا، در پخش تلوزیونی عربستان سخنانی ارائه داد که انتظار ما نبود و توهین و جسارت به امام حسین را در حد کفر تلقی کرد و عشق به امام حسین را ستود و در واقع کسانی را که نسبت به امام اندوه نداشته باشند در حد نفاق خواند.
امام جمعه رفسنجان ضمن دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی و ایجاد سبک زندگی و نگاه به نحوه زندگانی و رفتار امام سجاد(ع) در زندگی اظهار کرد: دشوارترین دوران زندگی ایشان پس از شهادت امام حسین (ع) بود و در بدترین شرایط سیاسی قرار گرفته بود و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و غبار آن ظلم صفحه اجتماع را تیره و تار ساخت.
حجت الاسلام رمضانی پور افزود: همچنین ناآگاهی مردم از احکام دین و شریعت، مناسک حج و نماز و ... امام را نگران کرده بود که در این شرایط امام سجاد بهترین و تأثیرگذارترین رهبری معنوی را ارایه کرد و زیباترین نتایج را با تعلیم و افزایش آگاهی مردم نسبت به این مباحث دین ترسیم کردند و قداست باطنی و روح پاک امام سجاد تاثیر به سزایی در جامعه داشت و به عنوان سید الساجدین و زین العابدین مشهور شدند.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) همچنین با ذکر و بیان مصایب کربلا، ایجاد تنفر در برابر ظالم آشکار ساخت، و می فرمود ای مردم همه بدانید و تقوی الهی پیشه کنید.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: همچنین ایشان باعرضه علوم و معارف در قالب دعا از جمله صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر و دعای ابوحمزه ثمالی و دیگر کارهای نشر احکام توانست مردم را رهبری نماید و امروز به برکت فعالیتهای امام سجاد (ع) شاهد برجستگی عالم تشیع در جهان هستیم.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.