مطهره مختاری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام محرم به مدت یک هفته توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی درهفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فرآورده‌های خام دامی در ایام محرم، نظارت‌ واحدهای دامپزشکی جنوب کرمان بر واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌ شود.
رییس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مصرف مواد غذایی فاسد می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات متابولیکی و مسمومیت ها در انسان شود از این رو شهروندان فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه و همچنین به تاریخ تولید و انقضاء درج شده روی محصولات توجه کنند.
وی افزود: 900 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در جنوب کرمان تحت نظارت دامپزشکی این منطقه است و در هر شهرستان بازرسی می شوند.
مختاری خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کارشناسان دامپزشکی و بازرسان بهداشت گوشت، کنترل نظارت بهداشتی بر عرضه گوشت در هفت شهرستان جنوب استان کرمان را از ساعت هفت صبح تا ساعت 13 سازماندهی می کنند.
وی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی به شماره 1512 گزارش کنند و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی با هماهنگی مقامات قضایی برابر ضوابط و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر پوشش اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان هستند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.