خدابخش افتخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت ایام دفاع مقدس اردوی جهادی یک روز متشکل از پزشکان مرکز بهداشت شهرستان عنبرآباد در مناطق محروم این شهرستان انجام شد.
وی تصریح کرد: در این اردوی جهادی 120 نفر از ویزیت پزشک عمومی، 103 نفر از خدمات دندان پزشکی، 200 نفر خطرسنجی بیماری های واگیر و غیر واگیر و 17 مورد خدمات بهداشتی دریافت کردند.
رییس مرکز بهداشت و درمان عنبرآباد ادامه داد: 22 مورد مشکوک دیابت و فشار خون نیز در این اردوی جهادی تشخیص داده شد که مورد مداوا قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه این اردوی جهادی در روستاهای محروم تیغ سیاه و کلجک این شهرستان برگزار شد، افزود: خطرسنجی بیماری های واگیر و غیرواگیر، ویزیت پزشک عمومی، خدمات دندان پزشکی، جراحی سرپایی، توزیع مکمل و پمفلت های آموزشی و کنترل فشار خون از خدماتی بود که پزشکان مرکز بهداشت عنبرآباد به مردم این مناطق محروم ارائه کردند.
وی افزود: هدف از برگزاری این اردو افزایش سطح امنیت بهداشتی ، درمانی و غذایی بوده است از این رو با افزایش سطح سواد سلامت جامعه می توان بسیاری از هزینه های درمانی آینده را کاهش داد.
رییس مرکز بهداشت عنبرآباد ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اردوهای جهادی اظهار کرد: این اردوها نمایشی واقعی از یک فعالیت جهادی است که همدلی، ایثار و کمک را نشان می دهد.
وی از جمله توفیق های دولت تدبیر و امید در این شهرستان را دسترسی آسان و کم هزینه مردم منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و افزود: با راه اندازی طرح تحول نظام سلامت در کشور خدمات ارزنده ای از جمله حضور پزشک خانواده در محل زندگی مردم، دسترسی به خدمات دندانپزشکی و غیره ارائه شده است.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.