به گزارش ایرنا، رضا طالبی زاده روز دوشنبه در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی افزود: کاهش 44 درصدی جعل یکی از دستاوردهای اجرای سامانه های الکترونیک در حوزه ثبت املاک و اسناد است.
وی با اشاره به اجرای قانون حدنگار (کاداستر) از سال 94 تصریح کرد: در این طرح سازمان ثبت اسناد موظف شده تمام املاک افراد را حدنگاری کند و در کنار آن، تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگ نیز دنبال شده است.
طالبی زاده گفت: سامانه تصدیق اصالت سند نیز راه اندازی شده است که افراد با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد می توانند از اصالت اسناد خود مطمئن شوند.
وی افزود: سامانه سازمان ثبت اسناد به سامانه ثبت احوال کشور متصل است و در مراجعه افراد به دفاتر ثبت اسناد، در اولین قدم صحت اطلاعات فردی متعاملین مشخص می شود.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا دستگاه اسکنر اثر انگشت در دفترخانه های اسناد رسمی نصب شده که موجب صحت معاملات می شود.
وی به راه اندازی سامانه استعلام الکترونیک نیز اشاره و بیان کرد: این سامانه ضمن تسهیل امور و افزایش سرعت کارها، زمینه جعل اسناد را از بین برده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته 12 میلیون برگ سند در استان کرمان اسکن شده و به صورت الکترونیک در آمده است و در این زمینه، پرونده های فیزیکی حذف شده است.
وی گفت: در سال گذشته بیش از یک سوم تثبیت اراضی دولتی در استان کرمان انجام شده است که این امر موجب جلوگیری از بروز مواردی از جمله زمین خواری می شود.
همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی در استانداری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.