حجه الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه های نماز این هفته سیرجان افزود : توطئه و دروغ کار همیشگی آمریکا علیه ملت ایران است و امروز هم حاکمیت این کشور ما را متهم به نقض برجام می کند در حالی که همه دنیا می دانند ما به تعهدات خود عمل کردیم .
وی ادامه داد: و این آمریکا است که نمی تواند در برابر حقانیت ما حرفی داشته باشد و ناتوانی آن در برابر حق و حقیقت موجب شده که هر روز به بهانه ای دروغ می گوید و توطئه ای دارد.
امام جمعه سیرجان مکتب اسلام ناب محمدی را دارای منطق شجاعت و صداقت و قدرت در برابر دشمنان مستکبر دانست و گفت : پیشرفت ها و پیروزی های خوب در عراق و سوریه در واقع پیروزی حق بر باطل است و همانطور که قرآن کریم هم وعده داده است و حضرت امام و رهبری معظم بارها فرموده اند مسلمانان هرکجا باشند پیروزند و دشمنان باید بدانند نابودی و ظلمت به سراغ آنان خواهد آمد.
وی کشتار و ظلم و جنایت بر مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و گفت : اگر نظام اسلامی موضع خود را در برابر این همه جنایات اعلام و در برابر ظلم می ایستد به خاطر مکتب قدرتمند اسلام است و امروز هم دفاع نظام اسلامی از مسلمانان میانمار عمل به دین اسلام است چون هرمسلمان مدافع مظلوم و حقوق بشر است .
امام جمعه سیرجان افزود : پس کجا هستند مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر که به دروغ ادعا دارند و جلو چشمانشان این همه کشتار و ظلم می شود و در نهایت جایزه صلح نوبل را به جلاد و ظالم می دهند.
وی گفت : امروز وظیفه همه کشورها به ویژه کشورهای مسلمان است که موضع قاطع و سریع در جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار داشته باشند.
حجه الاسلام حسینی همچنین به مناسبت های مختلف هفته از جمله روز خانواده اشاره کرد و گفت : نقش خانواده مهمترین اصل سعادت و سلامت است و سوره هل اتی در قرآن کریم در رابطه با شان پنج تن آل عبا نازل شد .
وی به 24 ذی حجه مناسبت روز مباهله پرداخت و مباهله پیامبر با اسقف نجران را حقانیت پیامبر و اهل بیت در برابرمشرکان دانست و گفت : آیه 61 سوره آل عمران گویای این مبحث تاریخی است که پیامبر در مکاتبات متعدد خود به سران حاکمان سرزمین های مختلف مکاتبه کردند و آنها را به اسلام دعوت کردند.
حجه الاسلام حسینی در خطبه اول هم به مبحث تربیت فرزند و سبک زندگی سلامی پرداخت و نام نیک ، ازدواج و آموزش های دفاعی از جمله تیراندازی ، شنا و اسب سواری را از تاکیدات پیامبر اسلام به والدین برای فرزندان عنوان کرد.
خبرنگار :محمد ایران نژاد ** انتشار : بهنام احمدی *
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.