حسین عبد الله زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج در روند گشت زنی های روزانه خود از شکار پرندگان کمیاب در منطقه مطلع شدند و در این خصوص هماهنگی لازم را با مقام قضائی انجام دادند.
وی عنوان کرد: در این بازرسی 12 قطعه پرنده کمیاب از نوع دراج، کمنزیل و باقرقره از مخفیگاه این شکارچیان کشف شد و در این رابطه 2 نفر شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد و 2 قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط گردید.
وی در ادامه از کشف یک راس لاشه میش وحشی نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در ادامه گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی خود موفق به کشف و ضبط لاشه یک راس میش وحشی در منطقه حفاظت شده مارز شدند.
رییس اداره محیط زیست قلعه گنج اضافه کرد: در این رابطه یک نفر شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد.
وی بیان کرد: بز و میش وحشی در منطقه حفاظت شده مارز، جانوران حمایت شده هستند و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر راس کل و بز 100 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت در حال انقراض حیات وحش در حوزه این شهرستان، هرگونه اقدام به شکار غیر مجاز مشمول جریمه های سنگین و مجازات های قضایی خواهد شد.
وی گفت: همیاران محیط زیست این اداره در تمامی مناطق حساس حضور دارند و با تمام وجود از این منابع ملی حفاظت می کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مارز با 193 هزارو 456 هکتار بین شهرستان های کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان واقع شده است و این منطقه بعنوان بخش بسیار مهمی از دالان های پروازی هوبره محسوب می شود.
شرایط توپوگرافی و اقلیمی منطقه علاوه بر حضور انواع گیاهان خاص همچون کنار، کهور، خرزهره، خرما، داز، باعث زیست جانورانی همچون خرس سیاه، خدنگ کوچک، سبزقبای هندی و دیگر پرندگان کمیاب شده است.
خبرنگار: ادیب حیدری ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
9875/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.