به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان، شایسته سالاری و آینده نگری را از دیگر پیام های غدیر عنوان کرد و افزود: پیوند نبوت و امامت و دوام رسالت پیامبر هم از مهمترین پیام های غدیر است.
وی ادامه داد: نبوت مقام ابلاغ است و امامت مقام اجرا را دارد و جانشینی و مقام خلافت امام علی (ع) بر اساس آیات سوم و 67 سوره مائده است.
حجت الاسلام سید محمود حسینی همچنین با اشاره به پایان عمر داعش در منطقه گفت: دشمن آرام ننشسته و کودک کشی ها، جنایات علیه مسلمانان در میانمارو کوچ اجباری آنان، مطرح کردن بحث استقلال کردستان عراق، فشار بر جمهوری اسلامی ایران و حمایت از صهیونیست ها از توطئه های مستمر و جدید علیه ملت ایران است که وظیفه همه ما در چنین شرایطی استمرار در مقاومت و مقابله با مستکبران و آمریکا است.
وی تاکید کرد: همه برنامه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مقابله با نظام اسلامی است و امروز دفاع تمام قد آمریکا از داعش و منافقین و تربیت و حفظ این تروریست ها با هدف شکست جمهوری اسلامی رقم می خورد که وظیفه ما دفاع از مظلوم و ایستادگی مقابل ظالم و استقامت تا محو ظلم است.
خطیب جمعه سیرجان سکوت جامعه بین المللی و حقوق بشر را در کشتار مسلمانان میانمار و ظلم به مردم بی دفاع یمن محکوم کرد و گفت: مدافعان حقوق بشر باید جلو این همه ظلم و جنایات را بگیرند و پاسخگوی جامعه جهانی در احقاق حقوق بشر باشند.
وی ضمن تبریک عید غدیر و سالروز ولادت امام کاظم (ع) بر سبک زندگی علوی تاکید کرد و گفت: فرهنگ علوی نجات بخش جامعه جهانی است و امروزه وظیفه ما مسلمانان پیروی از نهج البلاغه بعد از قرآن کریم است و این کتاب نقش مهمی در ایجاد زندگی علوی در جامعه دارد.
امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف از جمله هفته تعاون و 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی پرداخت و از سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی و دادستان سیرجان در رابطه با دستگیری افراد خاطی در رابطه با مواد مخدر و مشروبات الکلی قدردانی کرد.
وی به مردم توصیه کرد، با نظارت بر فرزندان خود نگذارند جوانان در دام دشمنان قسم خورده و شیاطین گرفتار شوند که این گرفتاری ها مسیر سلامت و تربیت صحیح را دچار بحران می کند لذا تا به خود بیاییم ممکن است دیر شده باشد.
وی به شوراهای اسلامی شهرستان اعم از شهرها و بخش ها و بویژه شهر سیرجان اشاره و تاکید کرد و گفت: شوراها به دور از جناح بندی های سیاسی و با سرعت و دقت برای انتخاب شهردار اقدام کنند.
نمازگزاران سیرجانی امروز بعد از اقامه نماز جمعه در محکوم کردن جنایات علیه مسلمانان میانمار و سکوت جوامع بین المللی در قبال این همه جنایت مسیر مصلای نماز تا میدان انقلاب را راهپیمایی کردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا از حامیان ظلم و جنایت ابراز انزجار خود را اعلام کردند و خواستار حرکت جدی و اقدام عملی در جلوگیری از کشتار مسلمانان شدند.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.