مطهره مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآورده های خام غیربهداشتی معدوم شده در این شهرها شامل مواردی همچون مواد اولیه فاسد و غیربهداشتی، مواد خام تاریخ گذشته و حمل غیرمجاز مواد اولیه است.
وی با بیان اینکه بیش از 13 هزار مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در جنوب استان انجام شده است گفت: با کشف این مقدار از مواد خام فاسد و غیر قابل مصرف، 14 نفر متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی جیرفت به صورت منظم در قالب 6 اکیپ بازرسی اقدام به بازرسی از قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کارخانه های تولید مواد لبنی، رستوران ها و کبابی ها و دیگر مراکز عرضه فرآورده های دامی می کند.
مختاری عنوان کرد: هدف اصلی دامپزشکی تأمین سلامت افراد جامعه از طریق فراهم آوردن غذای سالم با کنترل و نظارت بر فرآورده ‌های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است.
وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید به وضعیت بهداشتی محل عرضه و نیز شرایط ظاهری فرآورده خام دامی در تمام اوقات بخصوص در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و امکان فسادپذیری فرآورده ‌های خام دامی دقت کنند.
اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان هفت شهر ،جیرفت،کهنوج، عنبرآباد،قلعه گنج، منوجان ،رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفیعی ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.