** ارائه خدمات رایگان خطرسنجی بیماریهای قلبی عروقی بمناسبت هفته دولت در عنبرآباد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد روز شنبه به ایرنا گفت: از جمله اقدامات دولت تدبیر وامید در بخش بهداشت و درمان راه اندازی طرح تحول سلامت می باشد که موجب دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است.
خدابخش افتخاری افزود : ازجمله اقدامات صورت گرفته در این طرح این است که همه گروه های سنی اعم از سالمندان ،میانسال ،جوان و نوجوان و کودکان خدمات رایگان متناسب با سن خود به طور رایگان دریافت می کنند.
وی ادامه داد: خدمات نوین سلامت در دوره میانسالی و سالمندی شامل ارزیابی الگوی تغذیه ای، فعالیت های جسمانی، سلامت دوره باروری، سلامت روان و بررسی بیماری های واگیر و غیرواگیر به مردان و زنان بالای 30 سال درمناطق شهری و روستایی ارایه می شود.
مدیرشبکه بهداشت عنبرآباد اظهار کرد: همزمان با هفته دولت سه خانه بهداشت دراین شهرستان راه اندازی می شود که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را آسانتر می کند.

** 200 کیلو گرم مواد خام دامی فاسد در قلعه گنج معدوم شد
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قلعه گنج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با همکاری تیم‌های بازرسی اداره دامپزشکی این شهرستان در پنج ماهه نخست سال جاری مقدار 200 کیلو گرم مواد خام دامی فاسد کشف و معدوم گردید .
علی چمک گفت : درپنج ماهه نخست سال جاری 1350مورد بازرسی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد خام دامی در شهرستان قلعه گنج انجام شده است .
وی نظارت بر فرآورده های خام دامی را از مهم ترین وظایف دامپزشکی بر شمرد و از شهروندان خواست تا با گزارش به موقع تخلفات بهداشتی این اداره را در راستای تامین سلامت غذایی جامعه یاری دهند.
110مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل سردخانه‌ها، قصابی، کبابی، غذا بیرون بر، هتل، رستوران و مرغ فروشی در شهرستان قلعه گنج وجود دارد.
شهرستان قلعه گنج با 14 هزار و 200 کیلومتر مربع در 420 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

** راهیابی 2 نمایش از رودبار جنوب به هشتمین جشنواره تئاتر استانی فجر
رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رودبار جنوب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا از را هیابی تئاتر 'گیس گل' 'و تالاب ' از گروهای هنری لوار و استال این شهرستان به هشتمین جشنواره تئاتر استانی فجر خبر داد.
حجت الاسلام علی اکبری افزود: نمایش' گیس گل' به نویسندگی علی رضا سالمی و کارگردانی ایمان سالمی و نمایش 'تالاب' به نویسندگی نسیم سلیمان پور و کارگردانی سلیمان یوسفی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ انجمن تئاتر رودبارجنوب، 2 نمایش به جشنواره راه پیدا می کند، افزود: این گونه نمایش ها باعث رونق فضای فرهنگی این شهرستان می شوند.
شهرستان رودبار جنوب با 13 هزارو 200 کیلومتر مربع و 105 هزارو 992 نفر جمعیت در333 کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.