به گزارش ایرنا رضا اشک روز جمعه در سخنان پیش از خطبه در جمع نمازگزارن شهر بم به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت افزود: پروژه های قابل افتتاح این هفته در شهرستان بم 85 پروژه با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد و 400 میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: پروژه ‌هایی از جمله گازرسانی به شهر بروات و روستاهای شمالی بم و همچنین افتتاح مجتمع آبرسانی روستاهای مرغک سبزوییه، افتتاح مرکز ترک اعتیاد و سالن پلاتو تئاتر از جمله طرح های قابل افتتاح طی هفته دولت در شهرستان بم است.
وی ادامه داد: محور بم - کرمان نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی روز دوشنبه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
فرماندار بم گفت: طرح تحول سلامت نیز از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید است که پیامدهای مطلوبی در بخش درمان و آموزش داشته است.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی بیمارستان 220 تختخوابی بم با اعتبار اولیه 10 میلیارد تومان بزودی با واگذاری به پیمانکار آغاز می شود.
اشک عنوان کرد: در زمینه عمران روستایی نیز در روستای بخش مرکزی بم و بروات بالغ بر 32 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی به آسفالت معابر، احداث ساختمان آتش نشانی، ساخت پارک و فضای سبز و سایر اقدامات زیربنایی به عنوان طرح های قابل افتتاح در شهرستان بم اشاره کرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در شهرستان بم گامهای خوبی برداشته شد.
فرماندار بم به افتتاح کارخانه کارمانیا با اعتبار 60 میلیارد تومان و اشتغالزایی 205 نفر، افتتاح خط تولید هیوندا با اشتغالزایی 100 نفر و افتتاح پنج کارخانه قطعه سازی اشاره و اظهار کرد: احداث 6 واحد قطعه سازی نیز طی سال جاری در دست اقدام است.
وی افزود: 2 سالن رنگ آمیزی اتوماتیک با استانداردهای جهانی با 280 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار بم اظهار کرد: 2 واحد گلخانه ای هیدروپونیک نیز در شهرستان بم راه اندازی شده است و اکنون با توجه به تغییر الگو کشت، کاشت گل محمدی و زعفران در دستور کار کشاورزان این منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: از فروردین 95 تا پایان سال 96 حدود 42 هزار 700 تن خرما به 22 کشور جهان صادر شده و همچنین از فروردین 96 تا مرداد 96 حدود 11 هزار تن خرما از این شهرستان صادر شده است.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های سال گذشته کشاورزان آفت زنجره خرما بود که با مشارکت و حمایت مردم و وزیر اطلاعات در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
رضا اشک افزود: میزان بازدید توریست های داخلی و خارجی از شهرستان بم در دولت تدبیر امید نسبت به قبل 2 برابر شده و احداث مجتمع تجاری و توریستی اطلس سنتر با زیربنای 33 هزار متر مربع به عنوان بزرگترین مجموعه در شرق کشور انجام شده است.
وی به بازسازی ارگ قدیم طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: 6 میلیارد تومان برای مرمت قسمت های مختلف ارگ قدیم از جمله بخش های حاکم نشین، دروازه اصلی، خانه عامری و حناسایی مرمت شده و مرمت مسجد وکیل ارگ نیز امسال آغاز خواهد شد.
نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان بم اظهار کرد: شهرستان بم در انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه نخست را در استان کرمان به خود اختصاص داد.
اشک به اجرای سه پروژه کلیدی و اصلی بم با عنوان های انتقال آب از سد نسا، گازرسانی و تکمیل جاده بم کرمان با اعتباری بر 290 میلیارد تومان در سال گذشته و با حمایت دولت تدبیر امید خبر داد.
وی افزود: اقدامات خوبی در تامین پست فوق توزیع برق 400 کیلو وات با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: در مجموع طی سال گذشته 340 میلیارد تومان اعتبار طی دولت تدبیر و امید در شهرستان بم هزینه شده است.
وی از اجرای پست برق شمال بهشت زهرای بم در آبان ماه 96 به عنوان یکی از اقدامات دولت نام برد و گفت: با اجرای این پست برق تا 10 سال آینده نیاز برق این منطقه تامین می شود.
وی همچنین تصریح کرد: شهرستان بم هفته آینده هفتم شهریورماه شاهد تشییع پیکر 2 شهید گمنام خواهد بود.
خبرنگار: بهرامی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.