به گزارش ایرنا ، این مطلب را نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت چهارشنبه در نشست هماهنگی تولید و اشتغال که در ساختمان مدیریت گل گهر برگزار شد ، اعلام کرد .
شهباز حسن پور افزود: این میزان اعتبار تخصیصی براساس نشست های متعدد و با هدف ایجاد طرحهای اشتغال زا از طریق استانداری در اختیار کار آفرینان و افراد جویای کار قرار خواهد گرفت .
حسن پور همچنین از پیش بینی اشتغال 2هزار نفر در بخش های مختلف تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی و خانگی شهرستان های سیرجان و و بردسیر خبرداد و گفت : این میران اشتغال با حمایت شرکت های تحت پوشش سنگ آهن گل گهر و درسه بخش شهرستان بردسیر و 7 بخش شهرستان سیرجان محقق می شود .
وی در این خصوص ادامه داد: هر بخش 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با بهره کم دریافت می کند و به واجدین شرایط و جوانان بیکار بخش و روستاهای تحت پوشش پرداخت خواهد شد تا در منطقه خود اشتغال زایی داشته باشند.
وی افزود : براساس همکاری شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر و تصمیم های تولید واشتغال ، 10 بخش در شهرستانهای سیرجان و بردسیر وجود دارد که هربخش با همکاری یکی از شرکت های صنعتی وام مورد نظر را در اختیار دارند و این شرکت ها با سپرده های خود معین یکی از 10بخش ها شده و زمینه تسهیلات کم بهره به واجدین شرایط پرداخت می شود .
وی اضافه کرد : البته دریافت کنندگان وام باید تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند و در استعلامات اداره کار و اشتغال جایی مشغول به کار نبوده و نباشند.
در این نشست مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان با تاکید بر تحقق شعار سال از اشتغال بیش از 700 نفر در شرکت های مختلف تحت پوشش خبر داد و گفت : با افزایش ظرفیت یا تکمیل این شرکت ها این میزان اشتغال ایجاد شده است و تا پایان سال نیز با بهره برداری از خطوط کنتسانتره بر این میزان اشتغال افزود خواهد شد.
ناصر تقی زاده با تاکید بردوری از حاشیه سازی و باند بازی و سیاسی کاری مجموعه تحت پوشش گفت : در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به قشرهای مختلف جامعه و منافع عمومی یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان تخصصی تخصیص داده شد و بهترین تجهیزات درمانی روز را با بخش های مختلف در این بیمارستان داریم و هیچ منفعت و درآمدی هم در قبال این بیمارستان نخواهیم داشت تا مردم بتوانند با هزینه کمتری درمان شوند.
مدیر عامل گل گهرسیرجان از نیاز 4 هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از حوزه خلیج فارس به بخش های صنعت و معدن و سیرجان هم خبرداد و گفت : در این راستا نیزنیازمند مساعدت مسئولین و تسهیلات بانکی هستیم.
در ادامه این نشست که بخشداران و مسئولان طرحهای اشتغال و تولید شهرستان سیرجان حضورداشتند منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان ضمن تاکید بر اشتغال پایدار درمنطقه گفت : تمامی سیاست ها و برنامه های سال جاری بر محور تولید واشتغال هست و اولویت کاری برای اشتغال 3 هزار و 700 نفررا داریم تا بتوانیم در راستای تولید و اشتغال بیشتر اقدام عملی داشته باشیم .
به دنبال پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفتن کرمان مدیران ارشد اجرایی استان در یک برنامه کارشناسی شده استان کرمان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم کردند و هر یک از این مناطق را در اختیار چندین معین اقتصادی قرار دادند تا ضمن انجام سرمایه گذاری با اجرای مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم این استان به عمران و آبادانی و ایجاد زیرساختهای درمانی ، اقتصادی و رفاهی بپردازند.
خبرنگار :محمد ایران نژاد ** انتشار : بهنام احمدی *
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.